Новият брой: Магистрален грабеж

IKEA разширява центъра си за поръчки в Пловдив

IKEA България

IKEA разширява центъра си за поръчки в Пловдив

Очаква се през втората половина на годината да бъде отворен и търговският обект в Mall Of Sofia

Мара Георгиева
3246 прочитания

IKEA България

© IKEA България


Шведската верига за интериор и обзавеждане IKEA ще разшири своя център за поръчки в Plovdiv Plaza Mall, съобщиха от българското поделение на компанията.

Този център беше открит в края на 2018 г. и предлага 1000 артикула, които потребителите могат да закупят веднага. Обектът е разположен на два етажа и към вече съществуващите 2100 квадратни метра площ сега IKEA добавя нови 360 кв. метра. Разширението включва по-голям асортимент в отдел "Спални и гардероби", представяне на нов отдел "Офиси", както и разнообразие от охладени и замразени шведски храни, които досега не са били предлагани в центъра.

Втори обект в София

През втората половина на 2021 г. IKEA ще отвори втори търговски обект в столицата - този път в Mall Of Sofia, на бул. "Стамболийски" в столицата. "В момента текат много сериозни ремонти на помещенията и очакваме завършване на строителните дейности", съобщи за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

Магазинът в Mall Of Sofia ще е разположен върху 1200 кв. метра площ и ще се намира на етажа под заведенията за хранене. Той ще предложи цялата гама от над 8000 продукта, достъпни и при онлайн пазаруване. Клиентите ще могат да закупят на място около 1000 артикула, включително и шведски храни.

В обекта посетителите ще могат да се консултират със специалисти и да поискат изработване на проект за обзавеждане. Ще има каса на самообслужване, както и традиционни каси. "Дейността ще бъде организирана оперативно, няма да има складово пространство. Стоката ще бъде директно доставена до посочен от клиента адрес, до офис на наш партньор или до друг обект на IKEA", коментира за "Капитал" Йоана Цонева.

Магазин и във Варна

През септември 2020 г. веригата отвори нов магазин във Варна. Той се намира в Delta Planet Mall и замени съществуващия дотогава център за поръчки в морския град. Търговският обект се простира върху 8000 кв. метра, от които 5400 са търговска площ. Той е по-малък от стандартния формат обекти на шведската верига, но по-голям от стария център за поръчки на IKEA във Варна.

Магазинът е разположен на три нива в мола, на които се намират зона за получаване на поръчките, мебелен салон, зала за аксесоари в комбинация със съвсем нов формат "IKEA on the go" бистро с прочутите шведски кюфтенца. Посетителите на магазина избират от над 3500 артикула, които ще са налични за взимане на място.

Обектите във Варна и бъдещият в Mall Of Sofia разчупват познатия досега формат - огромни магазини IKEA далеч от града. Новата концепция на шведската компания изисква изграждане на места за пазаруване в удобна и достъпна за хората локация, близо до мястото на живеене.

Компанията в България

Шведският мебелен гигант IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи правата на IKEA и за Гърция и Кипър и управлява пет магазина в Гърция, два в България и един в Кипър наред с общо 9 центъра за поръчки в трите държави.

В България веригата притежава магазини в столицата и във Варна и два центъра за поръчки - в Бургас и Пловдив, а от април 2015 г. предлага онлайн продажби в цялата страна. Пазарният дял на веригата в страната е около 10% от общия пазар на обзавеждане на дома.

Според данните в класацията К100 на най-големите компании приходите от продажби на IKEA в България за 2019 г. са 119.4 млн. лв., а печалбата преди облагане - 10.6 млн. лв.

"В края на 2020 г. отбелязваме 18% дял на онлайн продажбите, като основен приоритет за нас е през 2021 г. да запазим това равнище. Планираме да предложим 100% от нашия асортимент онлайн, част от който по оперативни причини днес не се предлага изцяло. В процентно изражение прогнозираме под 9% спад в приходите за 2020 г. в резултат на пандемията от коронавирус", заяви в предишно интервю за "Капитал" Никос Ифантидис, управител на IKEA за България.

Шведската верига за интериор и обзавеждане IKEA ще разшири своя център за поръчки в Plovdiv Plaza Mall, съобщиха от българското поделение на компанията.

Този център беше открит в края на 2018 г. и предлага 1000 артикула, които потребителите могат да закупят веднага. Обектът е разположен на два етажа и към вече съществуващите 2100 квадратни метра площ сега IKEA добавя нови 360 кв. метра. Разширението включва по-голям асортимент в отдел "Спални и гардероби", представяне на нов отдел "Офиси", както и разнообразие от охладени и замразени шведски храни, които досега не са били предлагани в центъра.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал