Продажбите на бира за полугодието се връщат към нивата от 2020 г.

През последния месец се увеличава консумацията на наливна бира

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на бира за първите шест месеца на годината се възстановяват и достигат 2400 хил. хектолитра, което е почти на нивата от 2020 г. (2526 хил. хектолитра). През последния месец се увеличава консумацията на наливна бира (6%). Връща се тенденцията за намаляващ интерес към пиво в пластмасови бутилки (54% дял). Стъклените бутилки държат 20% от пазара, а кеновете - 23%, съобщиха от Съюза на пивоварите.

"На европейската карта на индустрията България вече е на 11-о място по обем на продажбите на бира. За миналата година дори има леко повишаване на износа на българска бира", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на браншовия съюз. В Съюза на пивоварите влизат "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", ,,Доровски инвест" (производител на "Гларус"). От асоциацията не предоставят разбивка на продажбите на отделни й членове пивовари.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове