Alibaba с по-слаби резултати от очакванията
Компанията обвинява конкуренти в подбиване на цени
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba постигна по-ниски приходи от очакваното през второто тримесечие на годината. Лошите резултати идват в период на бум на онлайн търговията, но Alibaba губи позиции спрямо Pinduoduo и JD.com. Американският лидер в сектора Amazon също постигна по-слаби резултати от очакваното. Според Amazon премахването на мерките за справяне с коронавирус са подтикнали хората отново да започнат да пазаруват физически, което трябва да е оказало някакво влияние и върху резултатите на китайската компания.
Това е пореден удар по Alibaba, след като китайското правителство започна кампания срещу индустрията, а компанията, основана от Джак Ма, е една от основните мишени, отбелязва Financial Times. Листването на дъщерната компания Ant Group на борсата в Шанхай, което беше оценено на 37 млрд. долара беше забавено, а правителството поиска преструктуриране на компанията. През април пък Alibaba беше глобена с 2.75 млрд. долара заради участие в антиконкуренти дейности. Правителството въведе нови изисквания към сектора, сред които преструктуриране на начина, по който работят интернет компаниите в страната, наричан "ограден двор", нов режим за сигурност на данните и забраняване на използването на субсидии за налагане на пазара.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.