Alibaba с по-слаби резултати от очакванията

Компанията обвинява конкуренти в подбиване на цени

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba постигна по-ниски приходи от очакваното през второто тримесечие на годината. Лошите резултати идват в период на бум на онлайн търговията, но Alibaba губи позиции спрямо Pinduoduo и JD.com. Американският лидер в сектора Amazon също постигна по-слаби резултати от очакваното. Според Amazon премахването на мерките за справяне с коронавирус са подтикнали хората отново да започнат да пазаруват физически, което трябва да е оказало някакво влияние и върху резултатите на китайската компания.

Това е пореден удар по Alibaba, след като китайското правителство започна кампания срещу индустрията, а компанията, основана от Джак Ма, е една от основните мишени, отбелязва Financial Times. Листването на дъщерната компания Ant Group на борсата в Шанхай, което беше оценено на 37 млрд. долара беше забавено, а правителството поиска преструктуриране на компанията. През април пък Alibaba беше глобена с 2.75 млрд. долара заради участие в антиконкуренти дейности. Правителството въведе нови изисквания към сектора, сред които преструктуриране на начина, по който работят интернет компаниите в страната, наричан "ограден двор", нов режим за сигурност на данните и забраняване на използването на субсидии за налагане на пазара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар