Amazon ще плаща обезщетения за опасни продукти, продавани през сайта

Заведено от американски регулатор дело остави компанията без избор

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

От 1 септември 2021 г. Amazon ще започне да плаща обезщетения на клиенти, които са пострадали от купени от сайта продукти. Това обяви компанията, след като американската Комисия за сигурността на продуктите започна дело срещу онлайн гиганта за стоки, които представляват "сериозен риск от нараняване или смърт". Компанията ще изплаща обезщетения до 1000 долара, като от основаната от Джеф Безос фирма твърдят, че тези искания представляват 80% от общите такива. Сешоари, които не отговарят на изискванията за сигурност, неработещи детектори за въглероден окис, както и детски хавлии, които не покриват нормите за запалимост са причината за делото. Amazon вече е премахнал продуктите от сайта си.

Според новите правила Amazon ще анализира исканите обезщетения чрез "усъвършенствани системи за откриване на измами и злоупотреби с външни, независими експерти по застрахователни измами". Невалидните искове ще бъдат отхвърлени, а според компанията системата й ще спести на продавачите време и пари. "Заставайки зад клиентите и продуктите в нашия магазин, независимо кой ги продава, Amazon надхвърля нашите законови задължения и това, което всеки друг доставчик на пазарни услуги прави днес, за да защити клиентите си", се казва в изявлението на компанията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар