Amazon ще плаща обезщетения за опасни продукти, продавани през сайта

Reuters

Amazon ще плаща обезщетения за опасни продукти, продавани през сайта

Заведено от американски регулатор дело остави компанията без избор

3013 прочитания

Reuters

© Reuters


От 1 септември 2021 г. Amazon ще започне да плаща обезщетения на клиенти, които са пострадали от купени от сайта продукти. Това обяви компанията, след като американската Комисия за сигурността на продуктите започна дело срещу онлайн гиганта за стоки, които представляват "сериозен риск от нараняване или смърт". Компанията ще изплаща обезщетения до 1000 долара, като от основаната от Джеф Безос фирма твърдят, че тези искания представляват 80% от общите такива. Сешоари, които не отговарят на изискванията за сигурност, неработещи детектори за въглероден окис, както и детски хавлии, които не покриват нормите за запалимост са причината за делото. Amazon вече е премахнал продуктите от сайта си.

Според новите правила Amazon ще анализира исканите обезщетения чрез "усъвършенствани системи за откриване на измами и злоупотреби с външни, независими експерти по застрахователни измами". Невалидните искове ще бъдат отхвърлени, а според компанията системата й ще спести на продавачите време и пари. "Заставайки зад клиентите и продуктите в нашия магазин, независимо кой ги продава, Amazon надхвърля нашите законови задължения и това, което всеки друг доставчик на пазарни услуги прави днес, за да защити клиентите си", се казва в изявлението на компанията.

Промяна в поведението на съдилищата

Промяната в политиката на компанията идва след промяната на нагласите в съдилищата. По-рано тази година Amazon призна, че не е в състояние да гарантира безопасността на продуктите, продавани на сайта, като каза пред Върховния съд на Тексас, че проверката на продуктите, обработвани в рамките на нейната логистика, "не е реалистична".

Случаят разглеждан от тексаския съд включва 19-месечно дете, което е било тежко наранено, след като е глътнало литиева батерия от дистанционно, продавано от китайски продавач на платформата. Amazon твърди, че е посредник в сделката и не трябва да носи отговорност - позиция, с която се съгласи Върховният съд на Тексас. Въпреки това в Калифорния съдиите се произнесоха срещу Amazon, твърдейки, че компанията може да бъде държана потенциално отговорна за продажби на трети страни, по същия начин, по който би могъл да бъде продавачът на сирене, ако продаде развалено такова. Решението на Калифорнийския съд е прецедент, който може да бъде използван в последващи дела.

От 1 септември 2021 г. Amazon ще започне да плаща обезщетения на клиенти, които са пострадали от купени от сайта продукти. Това обяви компанията, след като американската Комисия за сигурността на продуктите започна дело срещу онлайн гиганта за стоки, които представляват "сериозен риск от нараняване или смърт". Компанията ще изплаща обезщетения до 1000 долара, като от основаната от Джеф Безос фирма твърдят, че тези искания представляват 80% от общите такива. Сешоари, които не отговарят на изискванията за сигурност, неработещи детектори за въглероден окис, както и детски хавлии, които не покриват нормите за запалимост са причината за делото. Amazon вече е премахнал продуктите от сайта си.

Според новите правила Amazon ще анализира исканите обезщетения чрез "усъвършенствани системи за откриване на измами и злоупотреби с външни, независими експерти по застрахователни измами". Невалидните искове ще бъдат отхвърлени, а според компанията системата й ще спести на продавачите време и пари. "Заставайки зад клиентите и продуктите в нашия магазин, независимо кой ги продава, Amazon надхвърля нашите законови задължения и това, което всеки друг доставчик на пазарни услуги прави днес, за да защити клиентите си", се казва в изявлението на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход