Adidas продава Reebok на Authenthic Brands за 2.1 млрд. евро

Германската компания не успя да използва успешно американския си бранд

Германският производител на спортна екипировка Adidas продаде закупения през 2005 г. бранд Reebok на американската Authenthic Brands. Цената на сделката е 2.1 млрд. евро. Споразумението слага край на мъките на Adidas, която не успя да намери какво точно да прави с марката в продължение на повече от 15 години въпреки цената от 3.5 млрд. евро, която плати за придобиването й. От компанията заявиха, че ще получат по-голяма част от парите по сделката в брой, когато тя приключи през 2022 г.

Базираната в Ню Йорк Authentic Brands е компания, занимаваща се с продажба на дрехи, но и имиджови права на известни личности. Компанията се готви и за листване на борсата, което може да се случи още това лято. Имиджовите права на Мохамед Али и Мерилин Монро са собственост на фирмата, а каталогът й в модната индустрия се състои от Forever 21 и Eddie Bauer. Списанието Sports Illustrated също е притежавано от Authentic Brands.

Основателят и изпълнителен директор на компанията Джейми Салтър заяви, че това е "важен момент за нас". "Това е огромна сделка за нас, но тя циментира мястото ни на основен играч в сектора в Америка". Изпълнителният директор на Adidas Каспър Рорстед пък говори за бъдещето на продадената компания. "С тази промяна в собствеността вярваме, че пласираме Reebok в най-добрата позиция за бъдещето", заявява той пред Financial Times.

Reebok отговаря за 8% от общите печалби на Adidas през 2019 г. Приходите на компанията през първата половина на 2021 г. възлизат на 823 млн. евро, а печалбата е 157 млн. евро, което според запознати се дължи на сътрудничеството с рапърката Cardi B и възобновения фокус върху женската мода. За сравнение, Reebok отчете загуба от 58 млн. евро в същия период на миналата година.

"Въпреки че Adidas успя отново да изкара Reebok на печалба, същото не може да бъде казано за завземането на дял от пазара или достигането до сърцата и мисленето на потребителите", смята Нийл Саундърс, управляващ директор на консултантската компания Global Data. "Тя не беше разпозната нито като марката, която атлетите избират, нито успя да се наложи сред хората, търсещи атлетична визия и мода", добавя той.