Как Primark прави пари, като продава тениски за 3.50 долара
Бавната мода означава бърза печалба
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Пригответе си 100 долара за пазаруване и можете да си купите чифт дънки Levi's или половин вратовръзка Hermès. Или пък може да отидете в Primark и да напълните гардероба си. Доставчикът на бърза мода, който разширява бизнеса си в САЩ от базата си в Европа, ще ви продаде тениска за 3.50 долара и панталони за десет. За активистите тези цени изглеждат твърде добри, за да са истински, защото предполагат използване на евтини материали и бърза изработка в сектор с лоши трудови практики. Конкурентите като Zara и H&M, на които се гледаше като евтини преди Primark да се появи, вече управляват добре бизнеса си и притискат доставчиците за повече отстъпки. Но какво по-различно прави Primark, за да продава евтини стоки и все пак да печели?
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове