Износът на български продукти с "Лидл България" достигна 30 млн. лв. за полугодието
Тази година български продукти вече се продават и в магазините на Lidl във Великобритания
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
През 2012 г. осем български производителя с 12 артикула правят първите си задгранични продажби чрез "Лидл България" в магазините на веригата в съседна Румъния. През първата половина на тази година фирмите са вече 39, а Lidl държавите, в които се продават 141 български артикула, са 25. За тези шест месеца износът на български продукти с "Лидл България" е за близо 30 млн. Това е почти 44% увеличение спрямо същия период на предходната година, съобщиха от компанията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Изглежда, че чужденстранните вериги супермаркети в България не били толкова лоши, колкото се опитват да ни внушат кремълските тролове.
До коментар [#] от "Съседката":
Съседке, малко числа да ти дам за размисъл. Сумарно Лидъл и Кауфланд са спечелили през 2020г. около 150 милиона лв., като добавим Метро и Джъмбо, които също печелят добре, сметката набъбва до 210 милиона.
Тези пари не остават в нашата икономика, а се вливат в консолидираните отчети на тези компании в чужбина и остава за тамошните акционери. Липсата на добавена стойност за нашата икономика се засилва и от факта, че продават много чужди продукти вместо локални произведени в България. И сега следва ключовия въпрос, ако сега за миг всички чужди вериги изчезнат, българите ще останем ли гладни и без място за пазаруване? При всички случаи НЕ, нали? Тоест, генерално погледнато, имаме едни износители на капитали с нищожна добавена стойност за икономиката. Специално Лидъл са много хитри с тази програма за износ на стоки на абсолютно нищожна стойност на фона на 1 355 476 000 лв. оборот в България за 2020г.
И не, не съм кремълски трол, а просто обективно-разсъждаващ икономист. ;)
Повече български стоки и храни се изнасят към магазини, които се въртят от българи за българи.. Има ги в цяла Европа, където има концентрация на съграждани.. Дори азиатските взеха да шкартират турските ментета и сега мога да си купя сирене, мед и вафли от близката Розалинда.
Тия 30 млн. са наистина смешна сума, но поне е някакво начало.. Да се надяваме местните да харесат продуктите и да я оценят...
Лидл е добра марка, за съжаление в Норге не пробиха..
П.С. Ако се появят в БГ маратонки с цветовете на ЛИДЛ, купувайте..
Струват 15 Евра /в Белгия/, но в интернет се продават 200-500.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.