Износът на български продукти с "Лидл България" достигна 30 млн. лв. за полугодието

Тази година български продукти вече се продават и в магазините на Lidl във Великобритания

   ©  Велко Ангелов
   ©  Велко Ангелов

През 2012 г. осем български производителя с 12 артикула правят първите си задгранични продажби чрез "Лидл България" в магазините на веригата в съседна Румъния. През първата половина на тази година фирмите са вече 39, а Lidl държавите, в които се продават 141 български артикула, са 25. За тези шест месеца износът на български продукти с "Лидл България" е за близо 30 млн. Това е почти 44% увеличение спрямо същия период на предходната година, съобщиха от компанията.

Топ 5 на фирмите износителки

В топ 5 на българските партньори на "Лидл", изнесли своя продукция в европейската мрежа на веригата за периода януари - юни 2021, са: "Тандем Попово" (премиум говеждо месо - бургери и стекове), "Хебър" ЕАД (хляб и печива), "Клас олио" АД (олио), "Нухелт" АД (оризовки и оризови продукти), "Белла България" АД (замразени банички, тесто за пици и други печива). Това уточниха за "Капитал" от "Лидл България" и посочиха, че критерий за подредбата е стойността на изнесените продукти.

Топ 5 на държавите

В топ 5 на държавите, за които през полугодието на 2021 са изнесени продукти чрез "Лидл България", са: Румъния (35% от общия износ в стойност), Гърция (23.3%), Унгария (9%), Сърбия (7%), Германия (4.7%), посочиха от веригата. Тази година български продукти вече се продават и в магазините на Lidl във Великобритания.

Топ 5 на продуктите

Продуктите от български производители, които се продават най-много в европейската търговска мрежа на Lidl, са бургери и стекове от премиум говеждо месо, хляб и хлебни изделия, олио, оризовки и оризови чипсове, замразени банички и печива, уточниха от дружеството. Европейските потребители проявяват интерес и към иновативни артикули като органичен чипс от кафяв ориз, сурови биобарчета и биоснакове, сушени плодове в шоколадова глазура, отчитат от веригата.

"Устойчивият ръст на износа, който бележим, е доказателство за това, че нашите български партньори стават все по-конкурентоспособни, предлагат все повече и по-добри продукти, които намират реализация на външните пазари. Освен традиционните стоки, които изнасяме, заедно създаваме иновативни и нишови продукти, за които още няма прекалена конкуренция на европейските пазари и поради това успяваме да постигнем много добри резултати", казва Боян Георгиев, директор "Стоково снабдяване" в "Лидл България", цитиран в прессъобщението.

Оценки на партньори

"Нухелт" започва партньорството си с "Лидл" през 2017 г. В момента марките RiceUP!, Sonday и Snack Day се продават от "Лидл" в над 22 държави, в това число и в "Lidl САЩ", коментира за "Капитал" Николай Колев, изпълнителен директор на "Нухелт". Той уточни, че компанията е сертифицирана по международния стандарт за храни IFS, като притежава сертификати и за Halal и Kosher. "За този кратък период от време благодарение на подадената ръка от "Лидл" и на креативността и иновациите в продуктите на "Нухелт" ние успешно наложихме здравословните снаксове под бранда RiceUP! През всичките тези години на сътрудничество "Лидл" се държи като коректен и предвидим партньор и за всичко вървим заедно. Дори в тежката ситуация, предизвикана от COVID-19, ние продължихме нашето успешно партньорство, отчитайки ръст в продажбите", обобщава Николай Колев.

С "Лидл" работим от 7 години. Стартирахме с "Lidl Румъния" и един продукт, а днес предлагаме 16 продукта в листата на веригата за европейските пазари. Произведени от нас продукти се предлагат по време на емблематичната за веригата "Балканска седмица", коментираха за "Капитал" от хранителния холдинг "Белла България". И уточниха, че партньорските отношения с международните търговски вериги правят компанията все по-успешна в цяла Европа. "Имаме отлични взаимоотношения, основани на съвместното разработване и лансиране на нови продукти, отговарящи на спецификата на местния вкус на съответния пазар и предлагани на достъпни за потребителите цени", обобщават от "Белла България".