Износът на български продукти с "Лидл България" достигна 30 млн. лв. за полугодието

Тази година български продукти вече се продават и в магазините на Lidl във Великобритания

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2012 г. осем български производителя с 12 артикула правят първите си задгранични продажби чрез "Лидл България" в магазините на веригата в съседна Румъния. През първата половина на тази година фирмите са вече 39, а Lidl държавите, в които се продават 141 български артикула, са 25. За тези шест месеца износът на български продукти с "Лидл България" е за близо 30 млн. Това е почти 44% увеличение спрямо същия период на предходната година, съобщиха от компанията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 2
    • + 5

    Изглежда, че чужденстранните вериги супермаркети в България не били толкова лоши, колкото се опитват да ни внушат кремълските тролове.

    Нередност?
  • 2
    crusible avatar :-?
    crusible
    • - 5
    • + 4

    До коментар [#] от "Съседката":

    Съседке, малко числа да ти дам за размисъл. Сумарно Лидъл и Кауфланд са спечелили през 2020г. около 150 милиона лв., като добавим Метро и Джъмбо, които също печелят добре, сметката набъбва до 210 милиона.
    Тези пари не остават в нашата икономика, а се вливат в консолидираните отчети на тези компании в чужбина и остава за тамошните акционери. Липсата на добавена стойност за нашата икономика се засилва и от факта, че продават много чужди продукти вместо локални произведени в България. И сега следва ключовия въпрос, ако сега за миг всички чужди вериги изчезнат, българите ще останем ли гладни и без място за пазаруване? При всички случаи НЕ, нали? Тоест, генерално погледнато, имаме едни износители на капитали с нищожна добавена стойност за икономиката. Специално Лидъл са много хитри с тази програма за износ на стоки на абсолютно нищожна стойност на фона на 1 355 476 000 лв. оборот в България за 2020г.

    И не, не съм кремълски трол, а просто обективно-разсъждаващ икономист. ;)

    Нередност?
  • 3
    selofia avatar :-P
    Селофия
    • + 1

    Повече български стоки и храни се изнасят към магазини, които се въртят от българи за българи.. Има ги в цяла Европа, където има концентрация на съграждани.. Дори азиатските взеха да шкартират турските ментета и сега мога да си купя сирене, мед и вафли от близката Розалинда.
    Тия 30 млн. са наистина смешна сума, но поне е някакво начало.. Да се надяваме местните да харесат продуктите и да я оценят...
    Лидл е добра марка, за съжаление в Норге не пробиха..

    Нередност?
  • 4
    selofia avatar :-P
    Селофия
    • + 2

    П.С. Ако се появят в БГ маратонки с цветовете на ЛИДЛ, купувайте..
    Струват 15 Евра /в Белгия/, но в интернет се продават 200-500.

    Нередност?
Нов коментар