IKEA отвори втори магазин в София - в Маll оf Ѕоfіа на бул. "Стамболийски"

IKEA

IKEA отвори втори магазин в София - в Маll оf Ѕоfіа на бул. "Стамболийски"

Мебелната верига разчупва познатия формат на магазини далеч от града

Мара Георгиева
6673 прочитания

IKEA

© IKEA


Шведската компания ІКЕА oтвори нов магазин в столичния Маll оf Ѕоfіа на бул. "Стамболийски". Това е втори обект в София и пети в страната за мeбeлната верига.

Новият обект

Новият магазин е paзпoлoжeн въpxy 1200 ĸв.м плoщ и в него се предлагат над 1000 артикула - аксесоари за готвене и сервиране, декорация, спално бельо, детски продукти и др., както и шведски храни. В обекта има мострена зала за кухни и гардероби, като се предлага съдействие за проектирането им.

Останалите продукти от каталога на веригата, достъпни и при онлайн пазаруване, могат да бъдат поръчвани в новия магазин, но ще се получават в "IKEA София" на "Околовръстен път", от офис на партньор или чрез доставка до дома. В магазина в Маll оf Ѕоfіа няма складово пространство, липсва и зона за самообслужване, но пък освен традиционните каси има и каса за самообслужване.

Новата инвестиция на компанията разчупва познатия досега формат - огромни магазини IKEA далеч от града. "Откриваме магазина в Маll оf Ѕоfіа в една много важна за нас година, когато отбелязваме десет години от стъпването на ІКЕА в България. Компанията е в крак с всички модерни тенденции в бизнеса, тества най-различни формати в целия свят, за да направи предложенията си още по-достъпни, и предлага нови методи на пазаруване", коментира в сряда по време на откриването на обекта Николаос Ифантидис, управител на IKEA за България.

"Магазинът в Маll оf Ѕоfіа е от ново поколение, различен от голямата синя кутия, която познаваме много добре. Обектът е в сърцето на града, по-близо до клиентите", каза и Яна Якимова, управител на магазин "ІКЕА София".

Преди десет години

Първият магазин ІКЕА бе открит през септември 2011 в столицата. Две години по-късно компанията въведе програма за лоялни клиенти - ІКЕА Family, която днес има над 220 хил. членове, припомни Николаос Ифантидис.

През 2015 веригата стартира онлайн продажби в страната и отвори първия си център за поръчки във Варна. Година по-късно заработи втори център за поръчки - в Бургас, а през 2018 - трети - в Пловдив.

През септември 2020 във Варна отвори нов магазин ІКЕА, който замени съществуващия център за поръчки. Варненският обект е разположен на три нива в Delta Planet Mall, а посетителите избират от над 3500 артикула, които са налични за взимане на място.

"От стъпването на ІКЕА в България досега имаме над 23 милиона посетители в магазините и центровете за поръчки и над 18 милиона - в уебсайта ни. През тези 10 години сме продали над 30 милиона от нашите любими шведски кюфтенца", обобщи Николаос Ифантидис.

През 2020 г. IKEA регистрира спад на продажбите с 11% до 106.3 млн. лева, който от компанията обясняват с пандемията. Пазарният дял на веригата е около 10% от общия пазар на обзавеждане на дома. В края на 2020 г. онлайн поръчките имат 18% дял от продажбите на дружеството в България.

На франчайз

IKEA стъпи на българския пазар чрез договор за франчайз с House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи правата на IKEA и за Гърция и Кипър. Fourlis Group вече откри магазин от ново поколение на IKEA в Пирея, Гърция, с площ от 2000 кв.м и обяви, че през тази година ще отвори още един - в Mall Of Athens в Маруси.

Групата управлява пет магазина в Гърция, два в България и един в Кипър наред с два обекта от ново поколение плюс 9 центъра за поръчки в трите държави.

Шведската компания ІКЕА oтвори нов магазин в столичния Маll оf Ѕоfіа на бул. "Стамболийски". Това е втори обект в София и пети в страната за мeбeлната верига.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход