Foodpanda окончателно прехвърли бизнеса си на Glovo

Всички услуги на платформата вече са налични в системата на испанската група

Бизнесът на Glovo тук вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на foodpanda България
Бизнесът на Glovo тук вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на foodpanda България    ©  Glovo
Бизнесът на Glovo тук вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на foodpanda България
Бизнесът на Glovo тук вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на foodpanda България    ©  Glovo

Компанията за доставки Foodpanda прекратява бизнес операциите си в София от тази седмица и ги прехвърля към платформата на Glovo. Така вече цялата дейност на фирмата в страната преминава към испанската група, която преди няколко месеца купи Foodpanda в България и Румъния от Delivery Hero и постепенно започна да интегрира дейността им. Бизнесът на Glovo в България вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на Foodpanda България.

Потребителите в приложението и уебсайта на Foodpanda са пренасочвани към Glovo, където могат лесно и бързо да се регистрират. "След серията от сделки с Delivery Hero, нашият основен фокус беше да мигрираме бизнеса от Foodpanda към Glovo възможно най-гладко, без никакви затруднения за потребителите. Сега ще се стремим да разширяваме услугите и да предоставяме удобна, незабавна доставка на клиентите, но така също и бърз достъп до всички ритейл категории (включително "Здраве")", заяви пред "Капитал" Ивайло Нецов. Според него всички услуги на Foodpanda вече са налични в системата на Glovo, която покрива над 2000 ресторанта и си партнира в София с вериги супермаркети Kaufland и "Фантастико", дрогерии dm, и доставя на национално ниво хранителни стоки и продукти за дома, подаръци, цветя, козметика и продукти за лична грижа.

"Glovo вече присъства в 66 града в България, повечето от които произтичат от сделката с Foodpanda. Приоритетите на компанията ще останат същите като във всяка друга държава, в която Glovo навлиза: да продължи да инвестира в тази категория, за да разраства пазара и да продължи да предлага възможно най-много партньорства в приложението си", допълни Нецов.

Дейността на foodpanda в България се разрастваше бързо през последните години, като за миналата година приходите на българското дружество "Деливъри хиро" достигнаха 10.6 млн. лв. спрямо 4.4 млн. лв. година по-рано. Растежът се дължи както на повечето поръчки на храна заради пандемията, но и на добавянето на доставки на хранителни и други стоки чрез партньорствата с вериги като "Фантастико", "Кауфланд", dm и др.

Glovo се разшири към България в началото на годината с идеята да се намеси в конкуренцията между лидерите тогава на пазара - Takeaway и foodpandа. Нидерландската Takeaway пък навлезе преди три години чрез придобиването на BGМenu за 10.5 млн. евро.