Директният подход

Търговците на дребно, продаващи пряко на потребителите, се опитват да направят скучните стоки привлекателни

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Малко фирми са породили цяла индустрия. Warby Parker, фирма за очила с характерния за милениалите ретро стил, може да претендира, че е една от тях. Преди десетилетие стартиращата компания стана пионер в онлайн продажбата на продукти директно на потребителите, използвайки интернет, за да избегне разходите за физически магазини и да отслаби позициите на тромавите производители на потребителски стоки, които разчитат на дистрибутори и търговци на дребно. Хиляди компании за продажба директно към потребителя (DTC) тръгнаха по техните стъпки. Фондовете за рисков капитал (VC) наливаха луди пари в тях. Последният рунд на финансиране на Warby Parker оцени компанията на 3 млрд. долара. На 24 август, в най-големия досега тест за пазарния апетит към този бизнес модел, тя избра да стане публична - аналогично, като продава акции директно на инвеститори, а не чрез посредници, както при конвенционалното първично публично предлагане (IPO). Седмица по-късно Allbirds, онлайн продавач на маратонки, също обяви, че ще пусне акциите си на борсата.

Такива очевидни успехи се открояват в цяло гробище от жертви. Дори оцелелите се затрудняват да печелят пари. Нетната загуба на Warby Parker се удвои от 23 млн. долара през 2018 г. на 56 млн. долара през 2020 г. Allbirds загубиха 40 млн. долара през последните две години. Casper, производител на матраци, все още не се е възстановил от слабото листване през 2020 г. Пазарната му стойност от 205 млн. долара е една пета от оценката му преди IPO. Away, която продава куфари, и Outdoor Voices, компания за облекло, са загубили поредица от шефове. За други захраненото от COVID онлайн пазаруване (електронната търговия нарасна с толкова през първото тримесечие на 2020 г., колкото и през цялото предходно десетилетие) няма да продължи вечно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар