Електронната търговия в България: Бизнес за милиард евро

Пандемията ускори растежа на местния онлайн пазар и превърна присъствието на бизнеса в интернет в нещо задължително

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Пандемията ускори растежа на електронната търговия в България.
  • Макар през 2020 тя да нарасна с едва 9%, в стойност достигна 974 млн. евро.
  • Ако допреди няколко години онлайн присъствието на бизнеса беше нещо пожелателно, то днес е задължително.

Ако 2020 г. постави на тръни много бизнеси, то има и такива, за които годината беше процъфтяваща, макар и че ги постави пред нови предизвикателства. Пандемията буквално изстреля нагоре един и без това растящ през последното десетилетие бизнес - този на електронната търговия. И то не само в световен мащаб... Дори българският онлайн пазар достигна в стойност близо 1 млрд. евро. И ако допреди няколко години онлайн присъствието на бизнеса беше нещо пожелателно, то днес е задължително - още повече че пандемията все още не е приключила и въпреки отпадането на редица ограничения и завръщането на потребителите към физическите магазини и предишните навици за пазаруване доста хора ще продължат да купуват през онлайн каналите приоритетно. А това означава още ръст, нови инвестиции, нови играчи на пазара и още дигитална трансформация за бизнеса. Предизвикателството е голямо, особено за тези, които не са подготвени за преминаването към онлайн среда.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар