Lego записа рекордна печалба

Инвестиции и увеличено производство в заводи на три континента подобряват представянето на датската компания

Компанията отвори интеракивен магазин в Ню Йорк.
Компанията отвори интеракивен магазин в Ню Йорк.    ©  Reuters
Компанията отвори интеракивен магазин в Ню Йорк.
Компанията отвори интеракивен магазин в Ню Йорк.    ©  Reuters

Най-големият производител на играчки в света Lego записа рекордни приходи и печалба за първата половина на 2021 г. Постъпленията са нараснали с 46% в сравнение със същия период на миналата година и са достигнали 3.6 млрд. долара. Чистата печалба е скочила със 140% и е била 990 млн. долара. Важно е да се има предвид, че 2020 г. беше най-силната за датския производител на играчки в последните пет години, което прави резултатите от 2021 г. още по-впечатляващи.

Компанията отвори интерактивен магазин в Ню Йорк, като в него освен традиционните комплекти от конструктурr, може да се видят модели на самия град, както и интерактивни части, които да забавляват децата. Отварянето на нови магазини е премислен стратегически ход от компанията, като подобни обекти са открити на стотици различни дестинации, независимо от пандемията от коронавирус. Lego също така отвори магазин на круизния кораб AIDAprima и пусна първия комплект, който е вдъхновен от китайската култура - Monkie Kid.

Според изпълнителния директор Нийлс Кристиансен приходите не са нараснали заради пандемията, а стратегическите инвестиции в продукти, магазини, самата марка, както и факта, че компанията разполага със заводи на три континента, което гарантира диверсификация и независимост от проблеми с глобалната верига на доставки. "По принцип ще търсим области, където можем да ускорим растежа си навсякъде", заяви Кристиансен пред Financial Times. Една подобна сфера е материалите, които се използват за създаването на тухлите, които съставят един комплект на Lego. Компанията обяви през юни, че се надява да започне производството на тези тухли от рециклирани бутилки за напитки, като целта е това да се случи в следващите 18 до 24 месеца.

Кристиансен не изключи и възможността да има шестмесечни отчети, които да показват резултати, близки до тези от 2017. Това беше най-слабата година за компанията в последно време, което доведе и до смяната на ръководството и назначаването на сегашния изпълнителен директор. "Не взехме решенията, които взехме в последните две години, за да имаме добра половин година; направихме го, за да започнем един устойчив растеж. Възможно ли е да има половин години в бъдеще, в които да сме долу? Така мисля", сподели датчанинът.

Световният лидер в производството на играчки е собственост на фамилията Кристиансен (различна от тази на изпълнителния директор) и тяхната фондация, които Кристиансен поздрави, заради факта, че "инвестират в дългосрочното и устойчиво бъдеще на компанията". Компанията също така стана най-големият частен дарител в кампанията за справяне с коронавируса и щетите, нанесени от него, на UNICEF. Датският производител на играчки отдели 70 млн. долара в помощ на каузата.