McDonald’s гарантира нетни нулеви емисии до 2050 г.

Мерките ще се отнасят за всичко - от месото до енергията

Американската верига за бързо хранене McDonald's обяви партньорство с организацията Science Based Targets initiative (SBTi), което цели постигането на нетни нулеви емисии до 2050 г. До 2030 г. емисиите трябва вече да са намалени с поне 33%. Компанията е един от най-големите купувачи на говеждо месо в света, а то е най-замърсяващото природата заради изхвърляните газове. В плана на компанията са включени мерки, които обхващат целия оперативен процес - корпоративните офиси и енергията, която те използват, ресторантите, както и тези заведения, които работят на принципа на франчайз. Близо 80% от вредните емисии, които веригата ресторанти създават, идват от веригата на доставки, която тя използва за протеините и млечните си продукти. SBTi ще помогне за намаляването на емисиите в земеделието, земеползването и горското стопанство.

Данни на Организацията на обединените нации (ООН) показват, че за да се спре темпът на покачване на температурите, е нужно светът да постигне нетни нулеви емисии до 2050 г. За да се случи това, предприятията трябва да премахнат емисиите на въглероден диоксид, както и да изградят съоръжения, която да улавя останалите газове, които се изпускат при нормален начин на работа. Повече от 1000 компании са подписали подобни споразумение с ООН или SBTi. "Опитваме се да изпратим сигнал до нашите партньори, до нашите инвеститори, до нашите доставчици, до други марки в световната общност, до политиците, че споделяме тази визия за 2050 г.", казва Джени Макколък, шеф на устойчивото развитие в компанията, пред Reuters.

На 29 септември фондове, сред които Fidelity International и Amundi, са поискали от изпълнителните директори на 1600 фирми, които според тях имат най-сериозен принос към замърсяването, да се обвържат с целите, поставени от ООН. Според тях тези компании са отговорни за 11.9 гигатона емисии от клас 1 и 2, което е повече, отколкото Европейският съюз (ЕС) и САЩ, взети заедно. Сред тези предприятия личат имената на корейския автомобилен производител Hyundai, германския химически концерн BASF, както и Lufthansa. И Hyundai, и Lufthansa, бяха поели ангажименти към подобни цели преди писмата от фондовете.

Още от Капитал