Unilever вдига цените заради инфлацията

Британският производител на сапуни Dove и сладолед Magnum предупреждава, че увеличението на разходи може да бъде по-високо през следващата година

Unilever повиши цените на своите продукти с повече от 4% през третото тримесечие на фона на нарастващите разходи заради инфлацията, като предупреди, че ситуацията ще се влоши през следващата година.

Повишаването на цените помогна на производителя на марки, включително сапуните Dove, майонезата Hellmann и сладоледа Magnum, да противодейства на падащите обеми на продажбите и леко да надмине очакванията за тримесечните финансови резултати. В четвъртък компанията отчете ръст на продажбите 2.5% и оборот 13.5 млрд. евро.

"Това е сценарий, който се случва веднъж на две десетилетия... още не сме достигнали пикова инфлация", казва Алън Джоуп, изпълнителен директор на производителя. "Виждаме, че инфлационният натиск ще продължи през първата половина на следващата година."

Базираната в Обединеното кралство група е изправена пред трудна задача при управлението на повишаващите се разходи, тъй като продажбите ѝ зависят до голяма степен от развиващите се пазари, където нарастващите цени на енергията, товарите и суровините като палмово масло оказват особено силно влияние.

Unilever е сред многото компании за потребителски стоки, които покачват цените през втората половина на годината. Увеличенията ѝ бяха по-големи от тези, съобщени от конкурентния производител на храни Nestlé, който заяви, че е вдигнал цените с 2.1% през третото тримесечие.

Procter & Gamble също повишава цените си, след като прогнозира 2.3 млрд. долара допълнителни разходи за стоки и товари през годината. Но компаниите са изправени пред предизвикателството да повишат цените, без да подтикнат потребителите да преминат към по-евтини местни продукти или марките на супермаркетите.

Unilever се опитва да компенсира някои увеличения на разходите с повече от 2 млрд. евро спестявания заради по-добрата ефективност тази година. Джоуп каза: "Ние прилагаме подход към ценообразуването, това е последното нещо, което се опитваме да променим, а не първото."

Алисия Фори, анализатор в Investec, обяснява, че ценообразуването на Unilever е "доказателство, че компанията може да ценообразува, за да защити маржовете си - което е добро нещо в настоящата инфлационна среда". Увеличенията на цените на групата бяха особено високи в Азия и за продуктите за домашни грижи в световен мащаб, където ръстът на цените беше 4.8%.

Още от Капитал