Силвиу Гугуи: Българският пазар е с много голям потенциал и навлизането на електронната търговия тепърва ще се ускорява

Управителят на eMAG за България пред "Капитал"

eMAG
eMAG    ©  eMAG
eMAG
eMAG    ©  eMAG
Силвиу Гугуи е управител на платформата за онлайн търговия eMAG за България. eMAG е основана през 2001 г. в Румъния, като днес има дъщерни дружества в България и Унгария. В продължение на почти 20 години компанията постоянно инвестира в услуги, базирани на технологии, които помагат на клиентите да спестят време и пари. Гугуи се присъединява към "eMAG Румъния" през 2016 г. с професионален опит както в телекомуникационната, така и в електроника-ИТ индустриите. Завършил е ускорена програма по мениджмънт в Yale School of Management.

Гугуи ще бъде един от участниците в събитието Ecommerce and Retail Summit, организирано от "Капитал". Повече информация за конференцията, която ще се проведе на 11 ноември, можете да намерите тук.

След скока в електронната търговия през 2020 г. каква е 2021 г. за eMAG?

2021 г. е още една много силна година за компанията - година, фокусирана върху осигуряването на отлично потребителско изживяване за нашите клиенти чрез предоставянето на все по-добри услуги и нарастващ избор от продукти на много добра цена. Продължихме да развиваме бизнеса на платформата и се фокусираме върху повишаване информираността за различните продуктови категории, които предлагаме наред с електроника и ИТ. В стремежа винаги да планираме напред засилваме т.нар. омниканален подход за присъствието ни в България - вече имаме два шоурума, като до края на годината ще отворим още един, идващи с много допълнителни предимства за клиентите.

Какви са очакванията ви за коледния сезон през тази година?

Готови сме да бъдем шопинг дестинацията, отговаряща на всички нужди и желания на потребителите за сезона на подаръците. Имаме голям опит и стабилна технологична и логистична основа за успешни промоционални кампании, затова вярваме, че и тази година ще оправдаем доверието на клиентите.

Разбира се, всички се надяваме, че овладяването на пандемията ще позволи на хората да могат спокойно да пазаруват не само онлайн, но и във физически магазини, затова тъкмо отворихме втори, а скоро ще открием и трети нов шоурум в страната. Искаме да сме на разположение на клиентите ни във всяка ситуация, където и да предпочитат да се обърнат към нас. Но каквото и да ни очаква в контекста на ограничителните мерки, ние се подготвяме да доставим коледните подаръци на нашите клиенти по възможно най-безопасния и ефективен начин.

Кои са продуктите, които се търсят най-много от началото на годината?

Отговаряйки буквално на въпроса в търсачката на платформата, това са конкретни модели мобилни телефони, преносими климатици и смарт часовници. Като категории виждаме растеж в модата, дом и декор, продукти за ежедневна употреба и продуктите за деца - например играчки. Подкрепяйки клиентите в тяхното преживяване на платформата, тази година внедрихме редица иновации в тези сектори като Deco Story, интерактивен каталог с продукти и идеи за обзавеждане, и дигитален асистент за различни категории, който стъпка по стъпва превежда потребителите към най-подходящия за тях вариант.

В навечерието на най-голямото ни шопинг събитие на годината - eMAG Black Friday, което е показателно за актуалните тенденции в електронната търговия, очакванията ни са насочени към увеличаване на картовите плащания и разнообразяване на пазарската количка с продукти от различни категории.

В годишния си алманах "Евростат" посочва България като страната с най-ниско развита електронна търговия в ЕС. Какви са наблюденията на eMAG в това отношение като един от гигантите в електронната търговия в страната и региона?

Според нас българският пазар е с много голям потенциал и навлизането на електронната търговия тепърва ще се ускорява. Броят на потребителите, които използват интернет за покупки, значително се е увеличил и това ще продължи да стимулира развитието на сектора, както и разнообразяването на продуктовите категории. В eMAG се стремим да бъдем one stop shop за клиентите в България, като растем благодарение на това, че предлагаме непрекъснати иновации, все по-добри услуги, още по-голям избор от продукти, добри цени и отлично потребителско изживяване във всяка точка на контакт - от поръчката до крайната доставка.

На 11 ноември (четвъртък) ще се проведе годишната конференция Ecommerce and Retail Summit, която традиционно се организира от "Капитал". В рамките на събитието български и международни специалисти от сектора на онлайн търговията и ритейла ще представят тенденции в индустрията и успешни практики от региона. Сред темите на конференцията ще бъдат още бъдещето на пазаруването, промените в поведението на потребителите, дигиталната трансформация и успешните маркетингови решения. Ecommerce and Retail Summit ще се проведе в хибриден формат. Повече за програмата може да видите тук, а билети за събитието да закупите от тук.

Още от Капитал