Топ 30 на веригите за бързооборотни стоки: Всички купуват храни и напитки
В ковид годината продажбите в сектора растат с 11%, а за първи път сред лидерите в сектора влиза онлайн търговец


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
- В ковид годината продажбите в сектора растат с 11%.
- Приходите на веригите супер- и хипермаркети се увеличават, а на магазините, които разчитат на туристи и пътници, намаляват.
- За пръв път онлайн търговец е сред големите 30 при бързооборотните стоки.
Пандемичната 2020 г. е била относително добра година за тридесетте най-големи търговеца на храни и напитки в България като цяло. Приходите им от продажби на бързооборотни стоки нарастват с 11% спрямо предходната година до 6.4 млрд. лева. Общите им приходи от продажби намаляват с 9.8% до 9.58 млрд. лева. Ако обаче от топ 30 се извадят двете вериги бензиностанции, чиито продажби идват от горива, се оказва, че при търговците, фокусирани върху храните и напитките, се наблюдава ръст 5%. През миналата година просто горивата бяха много евтини и се търсиха слабо, а и продажбите в кафенетата и ресторантите, които бяха затваряни и ограничавани заради COVID-19, логично се свиват.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.