Манол Гойгаджиев: Търговският център ще играе ролята на онлайн ритейлър

За нас е важно ограниченията да важат за всички, казва председателят на Българската асоциация на ритейл центровете

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Манол Гойгаджиев има над 15 години опит на пазара за недвижими имоти в страната. Започва своята кариера в Wells Fargo Bank, град Колумбия, Мериленд, САЩ, като анализатор, отговорен за структуриране на жилищни ипотечни облигации на американския облигационен пазар. В периода от 2005 г. до 2007 г. е старши консултант в отдел "Консултиране и инвестиционни продажби" към Forton, където участва в предоставяне на консултантски услуги и изготвяне на пазарни оценки на множество офис, търговски и жилищни проекти. След това основава и оглавява отдела на "Търговски площи" в MBL, където остава до 2011 г. През този период отговаря за отдаването под наем на City Center Sofia. Присъединява се към екипа на "ЕЦЕ проектмениджмънт България" през 2012, където е отговорен за отдаването под наем на "Мега мол София" и "Сердика център". След продажбата на "Сердика център" продължава работа като част от новия екип на NepiRockcastle и към момента е център мениджър на търговския център. Председател е на БАРЦ (Българска асоциация на ритейл центровете), в която членуват 13 от големите търговски центъра в страната. Има бакалавърска степен с две специалности - по финанси и международен бизнес, от Robert H. Smith School of Business, University of Maryland.

Манол Гойгаджиев ще бъде един от участниците в събитието Ecommerce and Retail Summit, организирано от "Капитал". Повече информация за конференцията, която ще се проведе на 11 ноември, можете да намерите тук.

Трябва ли моделът на моловете да се промени, за да могат да имат бъдеще?

- Промяната в моловете започна още преди пандемията. Породи се основно от еволюцията на онлайн търговията. Често се коментира и мога да потвърдя, че пандемията само ускори някои процеси, които щяха да се развият, но в по-дълъг период от време. Много търговци преди пандемията изобщо нямаха собствени онлайн магазини, но това се промени за няколко месеца. Онлайн търговията беше ограничена в рамките на до 10% от продажбите, което в световен мащаб е ниско средно ниво. Сега индикациите са, че делът й достига 15 - 20%, а в някои случаи по изключение - до 30%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове