Carrefour планира разрастване на електронната търговия

Очаква се в началото на следващата година френската верига да обяви нов стратегически план

Изпълнителният директор Александър Бомпар се опитва да насочи френската верига все повече към електронната търговия
Изпълнителният директор Александър Бомпар се опитва да насочи френската верига все повече към електронната търговия
Изпълнителният директор Александър Бомпар се опитва да насочи френската верига все повече към електронната търговия
Изпълнителният директор Александър Бомпар се опитва да насочи френската верига все повече към електронната търговия

Френската верига супермаркети Carrefour обяви, че ще вложи 3 млрд. евро в периода 2022 - 2026 г., за да ускори развитието на дигиталната си търговия. Това е ключова част от новия стратегически план на изпълнителния директор на веригата Александър Бомпар, съобщава Reuters. Това е увеличение с 50% спрямо правените досега от компанията инвестиции в тази посока. В резултат на това веригата повишава общата си годишна инвестиционна цел до 1.7 млрд. евро.

Carrefour смята, че допълнителни инвестиции ще подпомогнат веригата да утрои брутната стойност на стоките, които продава онлайн, до 10 млрд. евро през 2026 г. Също така тя очаква онлайн търговията да ѝ донесе допълнителни 600 млн. евро оперативни приходи през 2026 г. спрямо 2021 г. Веригата предвижда да въведе експресни доставки и иновативни технологии като "личен купувач" (система за онлайн пазаруване, при която асистент закупува и доставя стоки на купувача). Също така от веригата планират да подобрят възможностите за рекламиране в своите сайтове и мобилни приложения, както и да дигитализират финансовите си услуги.

Стратегическият план

"Тъй като първият успешен план за трансформация е към своя край, сега искаме да превърнем Carrefour, традиционен търговец с възможности за електронна търговия, в цифрова компания за търговия, която поставя цифровите технологии и данните в центъра на всички свои операции и на модела си за създаване на стойност", казва Александър Бомпар във връзка с новите планове на веригата. Той работи върху новия стратегически план на Carrefour и в момента извършва преглед на активите.

Бомпар, който е начело на френската компания от 2017 г., получи удължаване на мандата като директор с още три години през май. Тъй като веригата се намира в края на петгодишния си план за възстановяване, започнал през 2018 г., той е изправен пред предизвикателството да завърши втория етап без допълнителни финансови средства поради провала на двете планирани сливания тази година - с канадската компания Couche-Tard и с френската Auchan.

Още от Капитал