Топ 40 вериги за стоки за дома: Още 15% бизнес

Първите две фирми в класацията - "Кауфланд България" и "Практикер ритейл", запазват местата си, като растат и в ковид годината

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Първите две фирми в класацията запазват местата си, като растат и в ковид годината.
  • Трите най-рентабилни компании в топ 40 са "БГ машини", "Интериор-И", "Румик".
  • Веригите за храни продават все повече стоки за дома.

Домът наистина беше крепост за мнозина в ковид годината. Затова логично покупките на мебели и интериорни стоки, строителни материали и от типа "Направи си сам" за 2020 г. надхвърлят 2.3 млрд. лв. и отбелязват почти 15% ръст спрямо предходната година. Класацията топ 40 включва търговци на дребно в няколко продуктови групи: стоки за дома, материали за текущ ремонт, мебели и осветителни тела, килими и подови настилки, домакински текстил, стоки за домакинството, инструменти, машини, домакински стоки за краткотрайна употреба, строителни материали. В таблицата отново влизат големи вериги за бързооборотни стоки, като ранкирането при тях е резултат само от данните за търговия със стоки за дома. Същият подход е използван и за дружества, чието портфолио съдържа и друг вид предложения (например при "Технополис" и "Емаг"). Показателят отразява продажби само на дребно с включен ДДС, затова в някои случаи е по-голям от общия приход (който е без косвения данък). Накратко, за пръв път подреждането е направено по по-релевантния показател "продажби на дребно" в сектора, а не "общи приходи".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар