Продажбите на луксозни стоки надминаха нивата отпреди пандемията

Новите клиенти са от изключителна важност за сектора

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на луксозни стоки за тази година ще надхвърлят нивата от преди пандемията, сочи проучване на Bain. Според данните на консултантската агенция общата им стойност има шанс да достигне 327 млрд. долара, което е с 4% повече от 2019 г. От компанията обаче смятат, че е по-вероятно увеличаването в продажбите да намалее през последните няколко месеца на годината. Ако вторият сценарий се окаже верният, надминаването на нивата от 2019 г. би се случило през следващата година, пише Reuters. Най-силните региона за сектора са САЩ и Китай, като най-големите продажби са за обувки, бижута, както и продукти от кожа. "Ясно е, че потребителите все още искат да купуват луксозни стоки и това заедно със способността на марките да се адаптират и иновират води до връщане към растеж на пазара", каза Клаудия д'Арпицио, партньор в Bain и водещ автор на изследването.

Заради затруднените пътувания покрай пандемията от коронавирус компаниите в бранша бяха принудени да променят стратегията си и да рекламират в повече по-малки градове. Досега те залагаха на туристически центрове, където потокът от туристи, готови да харчат, е по-голям. Новият подход дава резултат, като 25% от общите продажби са направени от нови клиенти. "Компаниите привличат нова клиентска база със силни маркетингови и онлайн кампании, докато съществуващите клиенти купуват повече", обяснява партньорът в Bain Федерика Левато, която е съавтор на проучването.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар