Топ 20 на търговци на козметика и аптеки: Чисто, но без грим и парфюм

Пандемията сви продажбите на козметика с 5-7% в различните типове обекти през 2020 г., но и разкри възможностите за онлайн търговия в сектора

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Пандемията доведе до 5% спад в продажбите на козметика в магазините през 2020 г.
  • Оборотите с тези продукти в аптеките се свиват със 7%, но пък тази година скачат към август с 15%.
  • Ковид кризата разкри възможностите за онлайн търговия в сектора.

Рязък спад на продажбите на козметика - между 20 и 40%, в аптеките и магазините беше една от характерните черти на локдауна през миналата година. Продажбите в тази категория наваксаха до края на годината и общият годишен спад не е толкова драматичен, но определени категории като грима, декоративната козметика и парфюмите все още леко боледуват. Според класацията на "Регал" продажбите на козметика в хипермаркетите и специализираните магазини са намалели с общо 5% през изминалата година и все пак достигат значимите 553 млн. лв. В аптеките спадът е малко по-стръмен - 7.12% в стойност спрямо 2019 г. по данни на международната маркетингова компания IQVIA, като аптеките са продали козметични продукти за 174 млн. лв. през 2020 г., но пък от началото на тази до края на август бележат 14.54% ръст и продажби за 134 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове