Осем от 10 българи пазаруват храни от супермаркета, трима от пазарите

"Кауфланд" е най-разпознаваемата верига, а "Лидл" и "Билла" рекламират най-много, показва проучване на Nielsen Admosphere

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Осем от 10 българи пазаруват хранителни продукти от супермаркета, 60% купуват всеки ден, 2/3 търсят намаления, "Кауфланд" е най-разпознаваемата верига, а "Лидл" и "Билла" рекламират най-много.

Това отчита национално представително онлайн изследване на Nielsen Admosphere в периода 27.09 - 08.10.2021 г. с 517 участници, които ползват интернет, на възраст 15 плюс години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 1
    • + 5

    Преди 30 години, след падането на комунистическата диктатура и разрешаването отново на частна собственост, пазарувахме от гаражи, складове и бит-пазари. Българинът бързо забрави това и свикна с по-хубавото.

    Нередност?
  • 2
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#1] от "Любопитната Съседка":

    Сиреч? Подобна промяна е необичайна или какво искате да кажете?

    Нередност?
  • 3
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • - 1
    • + 2

    Апропо, по времето на социализма също пазарувахме от супермаркети, макар и с оскъдица на някои стоки и опашки понякога. Това е по-съществената разлика, а не толкова самата инфраструктура. Същевременно (покрай дискусията за новия кабинет на Промяната) се оказа, че достъпът на българска земеделска продукция е силно затруднен в големите вериги у нас, въпреки мерките, които бяха взети от правителството на Борисов това да се промени. А по времето на соца фокусът бе именно в родната продукция. Така че това, че имаме лъскави вериги, не означава и автоматично масово по-хубави местни храни, плодове и зеленчуци (тъй като компаниите-майки си имат глобални договори и си гледат собствения интерес).

    Нередност?
  • 4
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 3

    До коментар [#3] от "Читател":

    По времето на комунистическата диктатура си пазарувал в супермаркети....и след т'ва си се събуждал изпотен.

    Нередност?
  • 5
    ldt32646647 avatar :-|
    ldt32646647
    • + 2

    Самият модел на големите вериги е сбъркан и продиктуван единствено от желание за по-големи печалби, но потребителите са ощетени откъм качество на продукцията, производителите също са ощетени. Крайно време е да се разбие тоя картел и или да се променят в полза на потребителя и производителя, или който не може - да затваря.

    Нередност?
  • 6
    record avatar :-|
    Александър Дончев

    До коментар [#5] от "ldt32646647":

    Особено чуждите търговски вериги които са в изобилие у нас.Незнайно защо.

    Нередност?
Нов коментар