Осем от 10 българи пазаруват храни от супермаркета, трима от пазарите
"Кауфланд" е най-разпознаваемата верига, а "Лидл" и "Билла" рекламират най-много, показва проучване на Nielsen Admosphere
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Осем от 10 българи пазаруват хранителни продукти от супермаркета, 60% купуват всеки ден, 2/3 търсят намаления, "Кауфланд" е най-разпознаваемата верига, а "Лидл" и "Билла" рекламират най-много.
Това отчита национално представително онлайн изследване на Nielsen Admosphere в периода 27.09 - 08.10.2021 г. с 517 участници, които ползват интернет, на възраст 15 плюс години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Преди 30 години, след падането на комунистическата диктатура и разрешаването отново на частна собственост, пазарувахме от гаражи, складове и бит-пазари. Българинът бързо забрави това и свикна с по-хубавото.
До коментар [#1] от "Любопитната Съседка":
Сиреч? Подобна промяна е необичайна или какво искате да кажете?
Апропо, по времето на социализма също пазарувахме от супермаркети, макар и с оскъдица на някои стоки и опашки понякога. Това е по-съществената разлика, а не толкова самата инфраструктура. Същевременно (покрай дискусията за новия кабинет на Промяната) се оказа, че достъпът на българска земеделска продукция е силно затруднен в големите вериги у нас, въпреки мерките, които бяха взети от правителството на Борисов това да се промени. А по времето на соца фокусът бе именно в родната продукция. Така че това, че имаме лъскави вериги, не означава и автоматично масово по-хубави местни храни, плодове и зеленчуци (тъй като компаниите-майки си имат глобални договори и си гледат собствения интерес).
До коментар [#3] от "Читател":
По времето на комунистическата диктатура си пазарувал в супермаркети....и след т'ва си се събуждал изпотен.
Самият модел на големите вериги е сбъркан и продиктуван единствено от желание за по-големи печалби, но потребителите са ощетени откъм качество на продукцията, производителите също са ощетени. Крайно време е да се разбие тоя картел и или да се променят в полза на потребителя и производителя, или който не може - да затваря.
До коментар [#5] от "ldt32646647":
Особено чуждите търговски вериги които са в изобилие у нас.Незнайно защо.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.