KFC пуска пържено пиле на растителна основа в САЩ

Новият продукт е разработен съвместно с Beyond Meat

Клиентите ще могат да закупят Beyond Fried Chicken в порции от 6 или 12 парчета, с включен сос. Цените започват от 6.99 долара, без данък.
Клиентите ще могат да закупят Beyond Fried Chicken в порции от 6 или 12 парчета, с включен сос. Цените започват от 6.99 долара, без данък.    ©  Reuters
Клиентите ще могат да закупят Beyond Fried Chicken в порции от 6 или 12 парчета, с включен сос. Цените започват от 6.99 долара, без данък.
Клиентите ще могат да закупят Beyond Fried Chicken в порции от 6 или 12 парчета, с включен сос. Цените започват от 6.99 долара, без данък.    ©  Reuters

Веригата ресторанти за бързо хранене KFC ще добавят към менюто си пиле на растителна основа, за което ще съдейства американският производител на заместители на месо Beyond Meat. Продажбата на новото допълнение ще започне в САЩ от понеделник и ще продължи за ограничен период от време. Направени са многогодишни тестове от страна на веригата Yum Brands и Beyond Meat за създаване на заместител на месото, който да имитира вкуса и текстурата на пилешкото. Двете компании за първи път тестваха пиле на растителна основа в ресторант в Атланта през август 2019 г. - и разпродадоха ограничените си доставки за по-малко от пет часа. Преди две години и KFC, която развива бизнес и в България, тества новия артикул в няколко щата.

Популярната верига за пържено пиле разчита клиентите да изпълнят типичните си новогодишни обещания за по-здравословен живот. "[Клиентите] искат да ядат повече протеини на растителна основа ", твърди Кевин Хохман, президент на KFC в САЩ. "Януари е, така че сега е времето на новогодишните обещания и желанието да направите нещо различно с диетата си".

Все повече американци приемат така наречената флекситарианска диета, при която потребителите намаляват консумацията на месо по здравословни и екологични причини. Това доведе до нарастващата популярност на заместителите на растителна основа. "От гледна точка на доставките сме наистина позитивни и това е нещо, с което имаме опит в първоначални изпитания на продукти", казва изпълнителният директор на Beyond Meat Итън Браун.

Хохман и Браун са толкова оптимистично настроени към продукта, че настоящият скок в заразените от варианта на Covid Omicron в САЩ сякаш не ги вълнува. Партньорството настъпва по време на национална трудова криза, като много заведения за хранене работят с недостиг на персонал. За да работят гладко дори с по-малко работници, някои вериги не са склонни да добавят нови артикули или дори съкращават менютата си. Нарастването на новите случаи на Covid-19 изостря тези проблеми, тъй като работниците остават у дома поради положителни тестове или контакт със заразени.

Подготовката

Подготвяйки се за новата година, Beyond Meat привлече ветерани в индустрията от гиганта Tyson Foods за своя директорски състав през декември. Дъг Рамзи се присъедини към компанията като главен оперативен директор, а Бърни Адкок влезе в новата си роля на главен директор на веригите за доставки. Рамзи е прекарал три десетилетия в Tyson, наблюдавайки бизнеса с птицевъдството и дейността, свързана с McDonald's. Под вниманието на Адкок, също с 30-годишен стаж в Tyson, са попадали операциите и управлението на веригата за доставки.

Beyond Meat се стреми да върне цените на акциите си в норма. През последните 12 месеца акциите загубиха половината от стойността си, което понижи пазарната стойност на компанията до 3.9 млрд. долара. От друга страна, акциите на Yum се покачиха с 30% през последната година, довеждайки пазарната стойност на компанията от Кентъки до 40.3 млрд. долара. Силното търсене на пърженото пиле на KFC помогна за повишаването на цената. Продажбите на веригата в САЩ скочиха с 13% на двегодишна база през третото тримесечие.

За да популяризира новия продукт в менюто, YouTube звездата Лиза Коши ще участва в рекламната кампания за пиле на растителна основа, в най-новото партньорство между вериги за бързо хранене и влиятелни лица. Въпреки това, KFC няма да се насочи директно към веганите и вегетарианците със своя маркетинг, защото Beyond Fried Chicken се прави с помощта на същото оборудване като традиционното пържено пиле на KFC.

Още от Капитал