Heineken предупреждава, че ще повиши цената на бирата

Пивоварната група очаква "значително" увеличение на разходите

Нетните приходи за първото тримесечие са нараснали с 24.9% до 5.8 млрд. евро, в резултат на което нетната печалба за тримесечието възлиза на 417 млн. евро, увеличение от над два пъти в сравнение с предходната година
Нетните приходи за първото тримесечие са нараснали с 24.9% до 5.8 млрд. евро, в резултат на което нетната печалба за тримесечието възлиза на 417 млн. евро, увеличение от над два пъти в сравнение с предходната година
Нетните приходи за първото тримесечие са нараснали с 24.9% до 5.8 млрд. евро, в резултат на което нетната печалба за тримесечието възлиза на 417 млн. евро, увеличение от над два пъти в сравнение с предходната година    ©  Reuters
Нетните приходи за първото тримесечие са нараснали с 24.9% до 5.8 млрд. евро, в резултат на което нетната печалба за тримесечието възлиза на 417 млн. евро, увеличение от над два пъти в сравнение с предходната година    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Нидерландската пивоварна група Heineken обяви, че ще повиши още цената на бирата, тъй като очаква "значително" увеличение на разходите. Поради премахването на ограниченията, въведени заради пандемията от коронавирус, и завръщането на клиентите в баровете и заведенията Heineken, втората по големина пивоварна компания в света, е продала повече бира от предвиденото през първото тримесечие, но предупреждава, че предстоят трудни времена, съобщава Financial Times.

"Виждаме повече макроикономическа несигурност и очакваме значителни допълнителни инфлационни ветрове, които ще окажат допълнителен натиск върху разходната ни база. Ще предприемем допълнителни действия, включително ценови, за да се справим с тези предизвикателства", заяви изпълнителният директор на компанията Долф ван ден Бринк.

По-рано тази година Ван ден Бринк предупреди, че инфлацията е "извън нормите".

Намаленият износ на зърно поради руската инвазия в Украйна, два от най-големите износители в света, наред с рязкото повишаване на разходите за други стоки, горива и транспорт са увеличили производствените разходи на пивоварите. Това повиши цената на бирата за потребителите, които и без това се сблъскват с рязко увеличение на разходите за живот. Heineken, която развива бизнес и в България, също така очаква разходи за обезценка в размер на 400 млн. евро, тъй като се стреми да се освободи от операциите си в Русия, след като реши да се изтегли от страната след нахлуването на Москва в Украйна.

"Това, че средните цени могат да нараснат толкова много, при положение че обемите на продажба продължават да растат силно, доказва до голяма степен способността на компанията и сектора да наложат необходимите цени, за да компенсира неблагоприятните фактори на производствените разходи през тази и следващата година", заяви Тревор Стърлинг, анализатор в Bernstein.

Успешно тримесечие

Heineken съобщава, че през изминалото тримесечие нетните приходи на хектолитър са се увеличили с 18.3% благодарение на "напористото ценообразуване" и преминаването на потребителите към по-луксозни бири. Това покачване следва ръст от 8.8% през предходните две тримесечия. Обемът на продадената бира се е повишил с 5.2% на база сходни продукти през периода, което надхвърля очаквани от анализатори 3.5%. Прогнозите за цялата година остават непроменени въпреки инфлационния натиск.

Нетните приходи за периода са нараснали с 24.9% до 5.8 млрд. евро, в резултат на което нетната печалба за тримесечието възлиза на 417 млн. евро, увеличение от над два пъти в сравнение с предходната година. Конкурентните пивоварни Anheuser-Busch InBev и Carlsberg все още не са обявили резултатите си за първото тримесечие, но през февруари Carlsberg заяви, че очаква да възстанови цялото увеличение на разходите през тази година от потребителите.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал