Странните начини, по които компаниите се справят с инфлацията
Потребителите все още почти не осъзнават какво ги е сполетяло


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Инфлацията си навакса за загубеното време. Дума, която мнозина си мислеха, че е излязла от мода подобно на пероксидната коса и тренчовете в началото на 80-те години, сега отново е на дневен ред при почти всички изпълнителни директори, които се сблъскват с множество съпътстващи шокове в резултатите на компаниите си за първото тримесечие - война, криза със суровини, нарушаване на веригите за доставки, недостиг на работна ръка. Според компанията за данни FactSet в периода от декември до март близо три четвърти от фирмите в S&P 500 са споменали инфлацията в отчета за приходите. Това е такава новост, че рискува да превърне подобни скучни събития в почти завладяващи.
В богатите страни производствените цени се покачват с най-бързия темп от 40 години. Това звучи зле. На терен някои казват, че е ужасно. Тиери Пиетон, главен финансов директор на Renault, заяви, че френският автомобилен производител първоначално е предвидил, че разходите за суровини ще се удвоят през тази година. В момента смята, че те ще се увеличат тройно. Илън Мъск заявява, че доставчиците на Tesla искат 20-30% увеличение за части за електромобили в сравнение със същия период миналата година. Други съобщават за петорно увеличение на цената за изпращане на контейнери между Европа и Азия, липса на шофьори на камиони в САЩ и борба за всичко от царевичен сироп до кафени зърна и литий.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.