Пивоварните очакват силно лято

Мениджърите на трите най-големи производителя в страната - "Карлсберг", "Загорка", "Каменица", пред "Капитал"

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Корона пандемията вгорчи последните години на пивоварите. Пазарът на бира, който се оценява на около 600 млн. лв., през миналата година отчете минимално свиване. С идването на пролетта и отпадането на ковид мерките биреният пазар се оживи, отчита Съюзът на пивоварите в България. По данни на организацията в пиковия сезон - от април до септември - средно на всеки час се произвеждат 65 хиляди литра бира, всяка минута се бутилират средно 1100 литра и се продават 60% от количествата бира за годината.

От години пазарът тук се доминира от три производителя гиганти, все чуждестранни. Последните налични финансови данни са от 2020 г. и показват общи приходи на "Карлсберг", "Загорка" и "Каменица" 420 млн. лв., но в тях има и износ, и други напитки. През 2020 г. "Карлсберг България" запази лидерската си позиция в сектора със 199 млн. лв. приходи и за разлика от другите две мултинационални компании в бранша не отчете свиване. Другите две отчетоха двуцифрен спад на продажбите - "Загорка" с 19% до 118 млн. лв., а "Каменица" с 22% до 100 млн. лева.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар