Онлайн супермаркетите "Гастроном" и "Супермаг" се сливат

Двете компании ще продължат да работят като отделни брандове, но със споделена логистика, и се позиционират като втория играч в сектора след еBag

Ивайло Георгиев от "Гастроном" (вляво) и Венцислав Каменов от "Супермаг" търсят синергии на пазара
Ивайло Георгиев от "Гастроном" (вляво) и Венцислав Каменов от "Супермаг" търсят синергии на пазара
Ивайло Георгиев от "Гастроном" (вляво) и Венцислав Каменов от "Супермаг" търсят синергии на пазара    ©  Надежда Чипева
Ивайло Георгиев от "Гастроном" (вляво) и Венцислав Каменов от "Супермаг" търсят синергии на пазара    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • "Гастроном" придобива контролиращ дял в "Супермаг", докато основателят на втората получава миноритарен дял от първата компания.
  • Двете компании ще продължат да работят като отделни брандове, но със споделена логистика.
  • Обединението очаква между 7 и 13 млн. лв. общи приходи през тази година, което позиционира компанията втора на пазара след eBag.

След бурното навлизане на доставката на хранителни продукти до дома през последните ковид години идва време за консолидация. Онлайн супермаркетите "Гастроном" и "Супермаг" се сливат в сложна сделка, при която "Гастроном" придобива мажоритарен контрол над "Супермаг", а основателят на втората - Венцислав Каменов, получава миноритарен дял от придобиващата компания. Двете ще продължат да работят през отделни дружества и като два бранда, като насоката на "Гастроном" ще бъдат крайните потребители, а на "Супермаг" - бизнес клиентите. Така те се позиционират като втория най-голям играч на пазара след eBag.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    thescarface avatar :-?
    equity
    • + 2

    В тая статия има поне пет уникални изказвания, които те карат да се замислиш, че и да се посмееш от сърце. Ако някой в годината на сливане/придобиване/поглъщане (очевидно и за двете страни не е ясно какво е или искат да скрият нещо и нарочно не дават цялата информация) оперативният директор каже, че двете дружества трябва да завършат с между 7 и 13 млн. приходи, сериозно бих се притеснил ако съм собственик, от която и да е страна. Вероятно и микро-инсулт бих получил. То бива макро прогноза, ама да е на 100% волатилност, човекът сигурно е бил много развълнуван :D :D
    "Донякъде обаче е и сливане, защото не е изцяло придобиване, а само контрол."!!! ХАХАХАХАХАХАХАХА, тука адвокатите плачат, за счетоводителите не знам. Какъв е тоя счетоводен стандарт дето ще има и сливане и придобиване е мистерия?
    Каква е логиката да се сливат/придобиват и двете дружества да продължават да работят заедно "известно време"? Но през това време щели да ползват един склад и един софтуер!!! Това как се случва е много интересно!? Ако съм данъчен, с кеф бих разгледал тоя склад.
    Дали продаващият го е страх и срам или купуващият го е страх и срам не е ясно, но поне една от двете страни я е страх и срам или крие нещо.
    То е ясно, че това е чисто придобиване или направо поглъщане. И двете страни не знаят значението на тези термини и са говорили пълни глупости, което е притеснително, защото тези са очевидно някакви директори.
    При сливанията трябват поне три компании и се създава нова, а тук всичко говори за обратното. Ясно е от написаното, че едните щели да ще се занимават с бизнес-клиенти, а другите с крайни - са пълни глупости. Ако Супермаг целта им е била да останат да се занимават с бизнес-клиенти и там е имало специфичен пазар, щяха да си отрежат физическите лица и да работят само с офисите, без да се продават и така да не се налага да сменят собствеността си.
    Интересното е, че пък фондът си мисли, че това е сливане ))), а то е очевидно, че едните придобиват пълен контрол, но не искат да го кажат веднага. Направо нямам думи…
    И понеже някъде са споменали, че целта е да мигновен растеж – то това е основната идея на придобиването.
    Никой не печели от такива откровено малоумни статии пълни с безмислени бръщолевения на някакви недоучили шефове. Ако нямате да казвате нищо, по-добре си трайте, че се излагате. Ако не разбирате от финанси и инвестиции – не е необходимо на всички да го показвате. Все повече стават такива комични писания на пишман меринджеи.

    Нередност?
Нов коментар