Търговската верига Primark започва тестване на онлайн продажби

Дрехите няма да бъдат доставяни, като потребителите ще трябва да ги вземат от магазин

Веригата ще дава възможност на клиентите да купят дрехи онлайн, но поръчката ще бъде получавана от физически локации на модния бранд
Веригата ще дава възможност на клиентите да купят дрехи онлайн, но поръчката ще бъде получавана от физически локации на модния бранд
Веригата ще дава възможност на клиентите да купят дрехи онлайн, но поръчката ще бъде получавана от физически локации на модния бранд    ©  Reuters
Веригата ще дава възможност на клиентите да купят дрехи онлайн, но поръчката ще бъде получавана от физически локации на модния бранд    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Веригата магазини най-накрая реши да навлезе и в онлайн продажбите.
  • Компанията се надява да увеличи потока в локациите си.
  • Primark отчита силни финансови резултати от началото на годината.

Британската верига магазини за дрехи Primark обяви, че започва тестово предлагане на услугата купи онлайн и вземи от магазина, като тя ще се предлага в 25 обекта в Северозападна Англия. Така компанията за първи път навлиза на онлайн пазара, като досега тя разчиташе единствено на големите си магазини по търговски улици в Европа и Северна Америка.

Клиентите ще могат да поръчват от около 2000 детски артикула онлайн, което се равнява на около 40% от общия каталог на компанията. Сред тези продукти са мебели за детска стая, пакети от дрехи и лицензирани продукти, като тениски на Disney и други подобни. Очаква се услугата да стане напълно достъпна до края на годината.

Решението на Primark идва в изненадващ момент, след като компанията се въздържа от подобни действия по време на пандемията. Това беше тежък момент за веригата, тъй като почти всички нейни магазини бяха затворени, за да се предпази общественото здраве.

Джордж Уестън, който заема позицията на главен изпълнителен директор на собственика на Primark - Associated British Foods, каза пред The Guardian, че процесът е за "даване на повече клиенти повече причини да дойдат в нашите магазини". Той добавя, че компанията ще тества идеята в продължение на няколко месеца и ако се окаже, че тя дава резултат, най-вероятно ще бъде продължена и в други райони на страната. Освен това съществува и възможността по-голям брой продукти да станат част от онлайн предложенията.

"Имаме много силен бизнес с детски облекла, но винаги ни е липсвало място", каза Уестън. "Вярваме, че това ще реши този проблем с пространството и ще даде на повече купувачи повече причини да идват в нашите магазини", добавя пред Financial Times изпълнителният директор.

Уестън изключи възможността компанията в даден етап да се ангажира и с доставките на поръчаните онлайн дрехи, като според него това не би било правилно решение. "Това е много висока цена, процентът на възвращаемост е ужасен и мисля, че е зле и за околната среда. Ние ще помислим къде другаде бихме могли постепенно да разширим офертата в други диапазони и други категории", заявява пред Financial Times той.

Според анализатори от Barclays процесът е "значителен ход, а не просто потапяне на пръст във водата", като те са на мнение, че новата услуга би трябвало да "докара по-голям брой посетители" в магазините. "Ако успее, следващата година е възможно по-широко разпространение", добавят анализаторите.

Силна година за Primark

Обявяването на навлизането на онлайн пазара идва няколко дни след като ABF представи финансовите си резултати за първото тримесечие на 2022 г. Продажбите на Primark са се увеличили с 81% през 12-те седмици до 28 май в сравнение със същия период на 2021 г., като общата им стойност достига 1.7 млрд. паунда. Продажбите през тримесечието също така са били с 4% по-високи в сравнение със същия период на 2019 г. - последната възможност за сравнение преди настъпването на ковид и последвалите го блокирания.

Уестън каза, че Primark се възползва от възстановяването на пазаруването за излизане по клубове и празници, което е логично, имайки предвид, че това са две от дейностите, които бяха невъзможни по време на пандемията. Наблюдава се увеличение от 50% на продажбите на куфари в сравнение с 2019 г. и на други ваканционни стоки, като плажни кърпи и бански костюми.

Магазините в централните части на градовете също се представят много по-добре, тъй като туристите и офис служителите се завръщат. Въпреки това продажбите в този тип магазини все още не са надминали нивата отпреди пандемията. "Връщането на туризма и повечето работа в офиса, съчетано с подобряването на времето на всички наши пазари, се отрази в силната реакция на клиентите към нашите модни асортименти", казаха от компанията в съобщение, разпространено до медиите.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал