Веригата дрогерии dm вече продава и онлайн

В интернет се предлагат половината от продуктите. Скоро германското дружество ще има 100 обекта в България

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Решението за онлайн продажби е взето преди година и половина
  • Дотук средната покупка по интернет е четири пъти над средната във физически магазин
  • Германската dm е лидер в сектор дрогерии с приходи от 176 млн. лв. за 2021 г.

Германската верига дрогерии dm, която работи в България от 2009 г., вече продава и онлайн. В интернет се предлагат над 8200 продукта в 86 категории. "Това към момента е 50% от асортимента ни спрямо физическите магазини, но предложенията ще бъдат допълвани във времето. Целта е да предложим пълното портфолио на компанията и в онлайн магазина", коментира за "Капитал" Цонка Иванова-Терзиева, управител "Маркетинг и снабдяване" на "ДМ България".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Решението за онлайн продажби е взето преди година и половина
  • Дотук средната покупка по интернет е четири пъти над средната във физически магазин
  • Германската dm е лидер в сектор дрогерии с приходи от 176 млн. лв. за 2021 г.

Германската верига дрогерии dm, която работи в България от 2009 г., вече продава и онлайн. В интернет се предлагат над 8200 продукта в 86 категории. "Това към момента е 50% от асортимента ни спрямо физическите магазини, но предложенията ще бъдат допълвани във времето. Целта е да предложим пълното портфолио на компанията и в онлайн магазина", коментира за "Капитал" Цонка Иванова-Терзиева, управител "Маркетинг и снабдяване" на "ДМ България".

Решението за онлайн продажби е взето преди около година и половина. Осем са държавите в dm групата, които вече продават и от разстояние: Германия, Австрия, Унгария, Чехия, Словакия, Полша, Хърватска и Словения. България е деветата страна в концерна с онлайн магазин, но първа в региона.

"В първите дни най-засилен е интересът към онлайн поръчки на бебешки продукти, биохрани, перилни и почистващи препарати. Средната покупка по интернет е около четири пъти над средната във физическите магазини", посочи за "Капитал" Цонка Иванова-Терзиева.

Логистика и доставка

Дружеството използва собствена логистика за събиране и опаковане на клиентските поръчки. Тези дейности се извършват в Разпределителния център на компанията в Гара Елин Пелин, от който се обслужват всички магазини на веригата. "За целта в началото на 2022 г. площта на Разпределителния ни център бе увеличена с 600 квадратни метра и оборудвана за нуждите на обслужването на онлайн магазина ни. Допълнително бяха назначени над 12 колеги, като предвиждаме, че по време на кампании и в пикови сезони (например Коледа) ще са ни необходими в пъти повече служители", коментира Иванова-Терзиева.

Компанията предлага няколко начина на получаване на поръчките: в избран dm магазин, както и до посочен адрес.

Получването на поръчката в избран магазин на веригата е експресна (до три часа) и безплатна (за регистрирани потребители). "С тази услуга целим да спестим време на хората. Първите дни от функционирането на онлайн магазина показват, че клиентите са разпознали предимството й и близо половината от тях са предпочели експресното получаване от магазин", уточни Цонка Иванова - Терзиева.

Доставката до адрес се извършва от "Спиди", като в този случай цената на услугата е 4.99 лв. Тя е безплатна за поръчки над 100 лв. (без начислени отстъпки).

"Изборът на "Спиди" бе направен след анализ на куриерските фирми, работещи на българския пазар, и услугите, които предлагат - например: време на доставка до различните населени места в България; брой офиси за получаване на пратки в страната и разпределението им по градове; брой пакетомати; платформа за работа с клиенти; добавена стойност за крайните потребители и много други", обясни Цонка Иванова-Терзиева.

Очаквания

Онлайн магазинът работи от една седмица. "Ние разглеждаме този канал не само от гледна точка на продажби, но и като повишаване на качеството на услугата и като важен информационен канал. Очакваме голяма част от клиентите, които ще продължат да пазаруват във физическите ни магазини, предварително да се информират за продуктите - за техните основни характеристики, съставки, приложение и т.н. Платформата съдържа и интересни материали, полезни съвети и актуални тенденции, които да подпомогнат избора", обобщава Цонка Иванова - Терзиева.

Към стотния магазин

През тази година веригата отвори четири магазина - по един в София и Пловдив и два в нови за компанията населени места - Козлодуй и Севлиево. "До края на 2022 предстоят още нови откривания, от които две отново в нови градове - Смолян и Разлог, три в София и по още един в Пловдив, Пазарджик и Сливен. Съвсем скоро предстои да отбележим отварянето на стотния ни магазин в България", коментира за "Капитал" Цонка Иванова - Терзиева.

Тя уточни също, че за 2023 година се очаква фирмените инвестиции да надхвърлят 10 млн. лв. - основно за откриване на нови обекти, както и за обновяване на част от съществуващите. "Планираме отваряне на между 10 и 15 нови магазина през 2023", обобщи Цонка Иванова - Терзиева.

За 2021 г. "ДМ България" отбелязва 13.7% ръст на приходите, които надхвърлят 176 млн. лв. Последните две години компанията е на загуба, но през 2021 г. я свива до 821 хил. лева при 1.9 млн. лева за предходния период.

Другата верига дрогерийни магазини в страната - "Лили дрогерие", продава онлайн от 2019 г. За 2021 г. дружеството отчита 105.8 млн. лв. приходи от продажба (17% ръст) и 1.7 млн. лв. печалба (38 хил. лв. загуба за 2020). Компанията има 106 магазина, през миналата година е отворила 11 нови търговски обекта в столицата и страната.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    wlr26637645 avatar :-P
    wlr26637645
    • + 2

    Най-накрая още по-лесно може да сравним кожодерските надценки, които имат спрямо същите продукти в Германия.
    Жалко за хубавата верига, но явно толкова си може локалния оркестър, подопечен на австрийската "централа", на немския концерн :(

    Нередност?
Нов коментар