Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Повече от половината българи пият газирани напитки поне веднъж седмично

Марката Coca-Cola е най-големият рекламодател в категорията за периода от януари до август 2022 г., отчита Ad Intel на Nielsen Admosphere Bulgaria

Nielsen Admosphere Bulgaria    ©  Nielsen Admosphere Bulgaria
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Повече от половината българи (62%) пият газирани безалкохолни напитки поне веднъж седмично, една четвърт - няколко пъти в седмицата, а 23% - всеки ден. Това показва проучване на "Нилсен Адмосфер България" и Българския национален панел сред 522 активни интернет потребители на възраст минимум 15 години, проведено между 2 и 8 април т.г. А най-големият рекламодател в категория "Газирани безалкохолни напитки" в периода от януари до август т.г. е марката Coca-Cola.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Повече от половината българи (62%) пият газирани безалкохолни напитки поне веднъж седмично, една четвърт - няколко пъти в седмицата, а 23% - всеки ден. Това показва проучване на "Нилсен Адмосфер България" и Българския национален панел сред 522 активни интернет потребители на възраст минимум 15 години, проведено между 2 и 8 април т.г. А най-големият рекламодател в категория "Газирани безалкохолни напитки" в периода от януари до август т.г. е марката Coca-Cola.

Къде

Газирани безалкохолни напитки се пазаруват най-често от супер- и хипермаркети, както и от малки магазини за хранителни стоки. Около една трета от продажбите идват от ресторанти, кафенета и барове.

Българите, които консумират поне понякога газирани безалкохолни напитки, предпочитат най-често Coca-Cola (77%), Fanta (66%) и Pepsi (57%). След тях се нареждат консуматорите на Schweppes и Sprite. Една трета от участниците в проучването са посочили Mirinda (32%), 29% - Derby, и 27% - 7-Up.

Колко

Разходите за газирани безалкохолни напитки са най-често до 5 лв. (58%), но една трета от българите харчат между 6 и 10 лв. за газирани напитки в рамките на една покупка, отчита проучването.

От гледна точка на опаковките най-предпочитана е пластмасовата бутилка - така отговарят 58% от консумиращите безалкохолни газирани напитки. Фенове на стъкления амбалаж са една четвърт от участниците в проучването, а на кен опаковката - 13%.

Какво

Вкусът е сред решаващите фактори при избора на газирани безалкохолни напитки за 72% от анкетираните. Цената и предишният опит са следващите фактори по важност. Други важни причини са количеството на опаковката, количеството захар, видът на опаковката, количеството добавки, оцветители и други химикали.

По-голямата част от българите предпочитат класическите напитки със съдържание на захар, само по-малко от една четвърт харесват газираните напитки без захар. Тринадесет процента нямат претенции към съдържанието на захар в напитката си.

Реклама

Рекламният мониторинг Ad Intel на Nielsen Admosphere Bulgaria показва, че най-големия рекламодател в категория "Газирани безалкохолни напитки" от януари до август 2022 г. е марката Coca-Cola, която е с рекламна ценова стойност от почти 10.5 млн. лв. На второ и трето място се нареждат съответно Fanta и Schweppes.