IKEA намалява цените заради по-ниските разходи за материали и доставка

Веригата изпитваше затруднения да поддържа някои от най-популярните си продукти в наличност поради проблеми във веригата за доставки

IKEA отчете рекордни приходи за фискалната 2022 г., която приключи през август
IKEA отчете рекордни приходи за фискалната 2022 г., която приключи през август
IKEA отчете рекордни приходи за фискалната 2022 г., която приключи през август    ©  Reuters
IKEA отчете рекордни приходи за фискалната 2022 г., която приключи през август    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

IKEA обяви, че намалява цените на някои от основните си продукти, след като в края на миналата година те бяха повишени поради затруднения с веригата за доставки, както и рязко покачване на цените на суровините. Йон Абрахамсон Ринг, изпълнителен директор на Inter IKEA, холдингово дружество, което притежава интелектуалната собственост на марката, заяви пред Financial Times, че търговецът е поел повече от 1 млрд. евро от увеличението на разходите, преди да повиши цените средно с 9% в края на миналата година. Той също така добави, че покачването на цените не е било приятно решение, тъй като марката се стреми да намалява цените на продуктите си с течение на времето.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

IKEA обяви, че намалява цените на някои от основните си продукти, след като в края на миналата година те бяха повишени поради затруднения с веригата за доставки, както и рязко покачване на цените на суровините. Йон Абрахамсон Ринг, изпълнителен директор на Inter IKEA, холдингово дружество, което притежава интелектуалната собственост на марката, заяви пред Financial Times, че търговецът е поел повече от 1 млрд. евро от увеличението на разходите, преди да повиши цените средно с 9% в края на миналата година. Той също така добави, че покачването на цените не е било приятно решение, тъй като марката се стреми да намалява цените на продуктите си с течение на времето.

"IKEA не е имунизирана срещу инфлацията. Но ние се въздържахме от увеличение на цените", заяви Йеспер Бродин, изпълнителен директор на INGKA Holding, холдингово дружество, собственик на по-голямата част от магазините на IKEA. "Нашият бизнес модел е да се опитваме да намаляваме цените, а не да правим просто нещо филантропично. Още през лятото започнахме да намаляваме цените в нашите ключови продуктови групи".

IKEA изпитваше затруднения да поддържа някои от най-популярните си продукти в наличност поради проблеми във веригата за доставки. Но компанията, която разширява дейността си в България, вече е натрупала достатъчни наличности от някои ключови продукти, с които може да се опита да привлече купувачите в условията на криза чрез по-ниски цени. В момента INGKA е намалила цените на някои рафтове Kallax в Полша с 20%, което е увеличило продажбите с 50%; в Белгия е понижила цените на рафтовете Billy с 10% и е увеличила продажбите с 60%; а в Нидерландия цените на някои продукти за готвене са спаднали с 20%.

Компании в целия свят бяха сериозно засегнати от рязкото повишаване на разходите за транспорт на стоки и цените на суровините, но през последните месеци се виждат признаци за намаляване на цените.

"Още сега виждаме възможности, в които можем да инвестираме чрез съзнателни и силни ценови инвестиции. Фокусираме се още повече върху проектирането за ниския ценови сегмент", заяви още Ринг, който отбеляза, че такива продукти съставляват половината от продажбите на IKEA.

Рекордни приходи

IKEA отчете рекордни приходи за фискалната 2022 г., която приключи през август. Постъпленията достигнаха 44.6 млрд. долара, което е ръст от 6.5%. Според Бродин изминалата година е била изпитание за IKEA "както никога досега", тъй като тя се е справила с шоковете в доставките, войната в Украйна, която доведе до закриване на руския бизнес, осигуряващ 4.5% от продажбите, и с края на пандемията Covid-19.

Inter IKEA заяви, че купувачите са се върнали в магазините ѝ, както в големите извънградски магазини, така и в по-малките в центъра, като продажбите са се увеличили с 13%. Продажбите в магазините са нараснали главно в Европа, където локдауните през фискалната 2021 г. са били най-сериозни.

Онлайн продажбите на IKEA са спаднали с 10% на годишна база, но според Ринг това не е проблем, тъй като те са нараснали от малко над 5% от общите приходи преди пет години до 22% в момента, а спадът през миналата година е бил естествен, тъй като купувачите в много страни са могли да пазаруват само от уебсайта на търговеца по време на пандемията.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    shurabg avatar :-|
    Александър
    • + 1

    Септември си проектирах библиотека Billy от IKEA съставена от 6 отделни части. Тъй като 3 от 6-те части ги нямаше в наличност в магазина, ги докупувах до средата на октомври като следях за доставки. Та докато се появат наличности, 3-те части поскъпнаха с около 15%. Нямаше как да не го забележа, защото си носех разпечатка на всички детайли от 1-то идване още.
    Тази статия някак си няма много общо с българската действителност:
    1) Миналия месец имаше реално увеличение на цените, поне на определени артикули
    2) Споменава се намаление на цената на отделни рафтчета?? IKEA има хиляди артикули, а се хвали че е намалила цената на рафтчета, които струват 20лв сигурно..

    Нередност?
  • 2
    borodino avatar :-|
    borodino

    Неадекватна статия. Вместо да преразказва FT, авторът можеше да прескочи до IKEA на околовръстното и да види, че освен единични намалени продукти се забелязват и видимо празни рафтове с липсващи номенклатури във всички сектори.
    Огромният ресторант не работи вече втора година за сметка на претовареното бистро, което е пълна кочина.

    Нередност?
Нов коментар