Новият брой:
Служебната президентска република

"Билла България" ще продава и онлайн от следващата пролет

Веригата ще инвестира 50 млн. евро през 2023 г., ще открие 12 нови магазина

Планът е за слънчеви панели на 50 магазина на веригата до догодина, обяви изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас
Планът е за слънчеви панели на 50 магазина на веригата до догодина, обяви изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас
Планът е за слънчеви панели на 50 магазина на веригата до догодина, обяви изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас
Планът е за слънчеви панели на 50 магазина на веригата до догодина, обяви изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Приходите за първите девет месеца са 877 млн. лева или 22% ръст
  • Тази година компанията планира да открие 9 нови обекта
  • Заради инфлацията потребителите купуват предимно продукти на промоция и пазаруват по-малко

И "Билла България" ще започне да продава онлайн. Това ще стане през първото тримесечие на следващата година, съобщи изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас на среща с медии. Така германската верига влиза в групата на хипермаркетите, които ще имат интернет доставки. Дотук онлайн продукти продават "Метро", "Кауфланд", "Фантастико", "Т-маркет", HIT Max, "Паркмарт", "Булмаг" и специализираните само в нишата търговци ebag, "Гастроном" и "Супермаг", които се обединиха, както и "Количка", "Ранди", "Гладен.бг", DelivMe, Shop24, "БГ маркет". От големите единствено "Лидл" не е обявила дигиталния си план.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Приходите за първите девет месеца са 877 млн. лева или 22% ръст
  • Тази година компанията планира да открие 9 нови обекта
  • Заради инфлацията потребителите купуват предимно продукти на промоция и пазаруват по-малко

И "Билла България" ще започне да продава онлайн. Това ще стане през първото тримесечие на следващата година, съобщи изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас на среща с медии. Така германската верига влиза в групата на хипермаркетите, които ще имат интернет доставки. Дотук онлайн продукти продават "Метро", "Кауфланд", "Фантастико", "Т-маркет", HIT Max, "Паркмарт", "Булмаг" и специализираните само в нишата търговци ebag, "Гастроном" и "Супермаг", които се обединиха, както и "Количка", "Ранди", "Гладен.бг", DelivMe, Shop24, "БГ маркет". От големите единствено "Лидл" не е обявила дигиталния си план.

За интернет продажбите "Билла" ще си партнира с Glovo. С доставчика вече работят "Кауфланд" и "Фантастико".

Детайлите по тази нова за компанията дейност още не са изчистени, но е засега е ясно, че онлайн търговията ще стартира първо в София с широка гама от предложения, обяви Вигинтас Шапокас.

Още магазини

"Билла България" ще инвестира 50 млн. евро през 2023 г. в нови магазини, реконструкция и обновяване на съществуващи и в разширяване на складовата база на дружеството.

Веригата, която е с най-голям брой супермаркети в страната (145 в 45 града), планира да открие 12 нови обекта през 2023 г. и по 18 - през 2024 и 2025. Част от тях ще бъдат в по-малки населени места, а също и по кварталите в големите градове. "Потенциалът на българския пазар е огромен, има възможност за отваряне на не по-малко от още 100 магазина на веригата, тъй като българският потребител продължава да предпочита традиционната търговия", уточни изпълнителният директор на "Билла България".

Новост за българския пазар ще бъде и предлагането на още две собствени марки на веригата - REWE Bestе Wahl и Ja!, които според Вигинтас Шапокас ще гарантират германско качество на български цени.

Очаква се също през следващата година веригата да заложи на персонализирани оферти до клиентите си според индивидуалното им търсене и покупки.

Приходите растат

За последното тримесечие на тази година приходите на "Билла България" скачат с 30.9% спрямо същия период на 2021 и достигат 305 млн. лева. С 19.2% нараства и броят на пазарувалите от магазините на веригата през юли-септември. На база сравнение с един и същ брой филиали отчетеният ръст на оборота за третото тримесечие е 22.2% , а увеличението на клиентите е с 12.6%.

За деветмесечието търговската верига отчита 877 млн. лева продажби (22.3% ръст), както и с 16.3% повече клиенти. Оборотът на базата на един и същ брой магазини е 820 млн. лв. (15.5% ръст), а броят на пазарувалите е с 10.9% по-голям.

"За цялата 2022 г. очакваме 25% ръст на продажбите", прогнозира Вигинтас Шапокас и уточни, че "Билла България" е втората най-бързо растяща верига в групата REWE след "Пени маркет" - Румъния.

В тези числа обаче голям принос има инфлацията, която за година е 18%.

Експанзията продължава

"Билла България", която на 5 октомври отбеляза 22 години от откриването на първия си магазин в страната (на бул. "България" в столицата), отчита увеличение на пазарния си дял от 18.5% в стойност през септември миналата година до 19.3% през септември 2022. "Данните са ни предоставени от "Nielsen България". Фирмата има своя специална методика за изчисление, но тя не включва пазарните позиции на Lidl", коментира Вигинтас Шапокас.

Стратегията на веригата за експанзия, включително в малки и средни населени места и ритейл паркове, ще продължи. За тази година компанията планира да открие 9 нови обекта, с които ще увеличи с 270 броя на заетите, и да завърши реконструкцията на 12. "За целта сме планирали 32 млн. лв. В края на 2022 г. "Билла България" ще има 149 магазина в 46 града", уточни изпълнителният директор на веригата.

До края на годината ще приключи инсталирането на фотоволтаици на покривите на 29 магазина, както и на централния склад на компанията. Очаква се те да произвеждат 2500 MWh еленергия годишно, което ще осигури 25% от потребяваните количества. Инвестицията е 3.2 млн. лева. Други 2.1 млн. лева са предвидени за фотоволтаици в 21 магазина през следващата година, както и за LED осветление във всички обекти на веригата.

Как се променя потребителското поведение

Потребителите продължават да срещат финансови затруднения в резултат на инфлацията и бързо растящите цени. Затова купуват предимно продукти на промоция и като цяло пазаруват по-малко. "Големият пазар" вече не е толкова разпространен за сметка на по-често посещение на магазините. Преследването на актуални оферти продължава, коментира Вигинтас Шапокас.

Според него търговските центрове все още търпят загуби, тъй като купувачите намаляват разходите си и по-рядко посещават молове. Повишава се интересът към програмите за лоялност. В периода април-септември над 1.4 млн. клиенти са ползвали Billa Card и Billa App (11% ръст).

Поведението на една трета от клиентите е повлияно от войната в Украйна - опасенията за бъдещо поскъпване на цените на енергията и храните ги кара да се презапасяват със стоки. В същото време готовността за помощ и дарения намалява, обобщи Шапокас.

Потребителите очакват от супермаркетите повече промоции, отстъпки, намаление на цени или поне спиране на растежа им. "Спасяването на семейния бюджет е ключово, финансовият аспект влияе дори на отявлени фенове на био и здравословни продукти", отчита специално вътрешно проучване на REWE груп през април тази година.

Като противодействие на растящата инфлация "Билла България" всяка седмица предлага близо 1300 промоционални артикула. Веригата разчита на над 750 български фирми за доставка на 90% от асортимента и е инвестирала над 5 млн. лева в увеличение на работните заплати на служителите, обобщи Вигинтас Шапокас.

Ръст на потребителското търсене и на инфлацията

За деветмесечието на тази година хлябът и продуктите от пекарната отчитат най-голям ръст (38%) в търсенето, следват основни храни (34.1%), млечни (26.1%) и месо (24.7%). С най-малък ръст в търсенето са детергенти и козметика (14.3%) и напитки (13.5%), показва статистиката на "Билла България".

Най-голямо е поскъпването при олиото (41.3%), следвано от масло (34.2%), хигиенните продукти - тоалетна хартия, салфетки, кърпички (28.5%) и хляба 25.6%. При яйцата повишението е с 27.1%, при млечните продукти - с 19.1%, при перилни и почистващи препарати- с 14.6%, отчита "Билла България".
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    teddtodoroff avatar :-(
    Todor Todoroff

    Определено трябва да заложат и на персонала. В момента той е под всякаква критика.

    Нередност?
  • 2
    chetirski avatar :-|
    Любен Четирски

    Билла не е ли австрийска верига?

    Нередност?
  • 3
    andersen_1999 avatar :-?
    Андерсен

    Само компаниите, които залагат на собствени доставки, имат шанс. Изобщо не виждам как доставчици на глово биха доставяли замразени и охладени храни с колело.

    Също така сайтът на глово има отвратителен експириънс и не е предвиден изобщо за обикновени хранителни стоки. Примерно като продаваш онлайн хранителни стоки, си задължен освен съставките, да пишеш и срока на годност. Там няма как да стане.

    Нередност?
Нов коментар