Инфлацията удря дори и шоколадовия бизнес
Най-големият производител Barry Callebaut прогнозира "скромен" ръст на продажбите


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Хората сe наслаждават на плодовете на какаовото дърво от хиляди години. Горчивите, пикантни шоколадови напитки са играли важна роля в обществото на маите и ацтеките, а какаовите зърна са служили като валутна единица. През годините значението не е намаляло, като шоколадовият бизнес се е доказал като "имунизиран" срещу по-широките икономически тенденции.
Изглежда обаче, че тази тенденция не е валидна за сегашната ситуация на висока инфлация и цена на продуктите. Най-големият производител на шоколад Barry Callebaut и вторият Lindt & Sprüngli отчитат намаляване на темпа на растеж на продажбите през последните две години. Barry Callebaut е доставил над 1 млн. тона шоколад и съставки през шестте месеца до февруари - 3% по-малко от миналата година. Затварянето на завода Wieze в Белгия, най-голямата фабрика за шоколад в света, също допринася за това. Въпреки това приходите от продажби на компанията са се увеличили със 7.9%, брутната й печалба - с 11.4%, а нетната - с 10.4%.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.