Милена Драгийска, "Лидл": Вече сме №1 на софийския пазар

Главният изпълнителен директор на германската верига в България казва пред "Капитал", че 76% от продажбите им през 2022 г. се дължат на собствените марки

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Визитка

Милена Драгийска управлява "Лидл България" от 2007 г., когато веригата започва подготовката по стъпването си на българския пазар. Кариерата й в Lidl започва в Германия през 2002 г. като "Регионален мениджър продажби" за регионите на Щутгарт и Карлсруе. Професионалното й развитие продължава в централата на компанията, където отговаря за различни международни проекти за Lidl International.

Председател е на управителния съвет на Сдружението за модерна търговия, както и член на УС на Германо-българската индустриално-търговска камара, УС на Съвета на жените в бизнеса в България, УС на фондация "Америка за България" и УС на Българския форум на бизнес лидерите.

Каква беше 2022 г. за "Лидл България" като финансови резултати?

- Резултатите ни за 2022 са изключително добри, като, разбира се, инфлацията има също своето отражение. Докато за предходните две години отчитахме около 16% ръст на приходите, през 2022 вече сме с 27% ръст на продажбите спрямо 2021. По отношение на печалбата през 2022 имаме 20% ръст, докато през 2021 той беше само 12%. Тоест като цяло имаме благоприятни резултати, които категорично можем да измерим. Много хубаво е, че отбелязваме и 11% ръст на клиентите, който изчисляваме на база съпоставим брой съществуващи магазини, където надхвърляме 13 300 клиенти на седмица на обект.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scs591119180 avatar :-|
    Гаргамел
    • + 1

    Заслужиха първата позиция с качествена услуга на добра цена!
    Поздравления!

    Нередност?
  • 2
    cccd avatar :-|
    cccd

    Не съм фен на Lidl, но не мога да разбера цървулите, които постоянно мрънкат срещу германските вериги, сякаш някой е опрял пистолет до главата им и ги кара насила да пазаруват там. Има безброй български квартални магазини, никой от които НЕ е фалирал заради германските супермаркети, а пък ако толкова искате "български" супермаркет, можете да посетите веригата супермаркети на комунистическата другарка Нора Ананиева, носещи хубавото българско име "Фантастико", където цените са двойни от тези в Lidl и където продавачите те гледат кисело и обидено в момента, в който прекрачиш техния магазин.

    Нередност?
Нов коментар