Производителят на керамични плочки "KAI груп" отвори първи шоурум в София
В обекта е показана продукцията на заводите в Исперих и Шумен
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Производителят на керамични плочки "KAI груп" отвори своя първи фирмен шоурум, който се намира в сградата на Capital Fort на "Цариградско шосе" 90 в столицата. "Изложбеното пространство ни дава възможност да покажем какво произвеждаме на нашите партньори - дистрибутори, дизайнери, проектанти, архитекти, инвеститори, за да почерпят вдъхновение и да генерират идеи", коментира за "Капитал" Любка Куманова, маркетинг директор на "KAI груп".
Най-големият местен производител с оборот почти 200 млн. лв. има заводи в Исперих и Шумен и е американска собственост.

Новото място
Шоурумът е разположен на две нива върху 500 кв. метра площ. На първия етаж са представени фирмени колекции, обособени в различни жилищни интериори, а на втория - цялата продуктова гама, която групата предлага - различни по размери, повърхности и дизайн стенни и подови плочки, както и декоративни елементи и мозайки. Обособени са и пространства за събития, срещи, обучения.
"Шоурумът е създаден с цел да покаже предназначението на керамичните продукти, които отдавна не са само плочки за баня, а част от интериора. Тази промяна е резултат от напредъка в технологиите, позволяващи производство на плочки, които имитират дърво, паркет или ламинат например, и могат лесно да се комбинират", обобщава Любка Куманова.

Представените колекции ще се обновяват периодично. "Една серия плочки обикновено има 4-5 години жизнен цикъл. Смяната на дизайна е резултат от смяната на тенденциите в интериора", уточнява Куманова.
За създаването на колекциите от керамични плочки KAI си сътрудничи с италиански и испански специализирани дизайнерски студиа. Групата има и собствени дизайнери. "От идеята до реализацията минават около шест месеца, като 20% от колекциите се обновяват непрекъснато", обясни Любка Куманова.
Тенденциите в използването на керамичните плочки се менят. "Гранитогресът традиционно се поставяше на пода, но в последните години се слага и в баните. Вече се използват всякакви комбинации вместо познатото светла плочка, фриз, тъмна плочка. Комбинират се плочки, дърво, мрамор, декоративни елементи, които образуват картина", обобщава Куманова. Но добавя, че "плочките 15/15 никога няма да умрат, тъй като английският пазар държи да има бяла плочка 15/15 см".
Групата
Под шапката на "KAI груп" влизат два завода за производство на керамични изделия и декоративни елементи - "Хан Аспарух" в Исперих, създаден през 1970 г., и "Хан Омуртаг" в Шумен.
Историята на компанията започва през 1973 г., когато е одобрен идеен проект за строеж на завод за производство на керамични плочки в Исперих. Първата доставка на оборудване пристига от Sacmi - Италия, през 1975 г. Четири години по-късно започва производството на плочки с размер 15x15 см. През 1985 г. предприятието започва да предлага и подови плочки в размер 20x20. През 1998 г. компанията е приватизирана и в управлението влиза фондът ECM (Europe Capital Management) като мажоритарен акционер.
През 2004 г. "Хан Аспарух" придоби "Хан Омуртаг" и започна изпълнението на проект за модернизация и разширяване на двете фабрики. Серия от инвестиции води до 24-часов цикъл на производство, а двата завода достигат до инсталиран капацитет около 28 милиона кв.м годишно.

През 2007 г. в групата влезе нов мажоритарен акционер - базираният в САЩ фонд за дялови инвестиции Advent International. А през 2015 г. KAI стана част от Mohawk Industries - най-големият производител на подови настилки в света и мултинационална група, листвана на Нюйоркската фондова борса, в сделка за около 195 млн. евро.
Mohawk Industries притежава фирми в Белгия, Италия, Испания, САЩ, Южна Америка, Азия с производствен капацитет над 250 милиона квадратни метра годишно. Освен керамични плочки портфолиото на американската компания включва килими, мокети, ламинати и подови покрития от дърво. Тя притежава също и италианския бранд Marazzi за производство на керамични и порцеланови плочки.
За износ
Над 70% от продукцията на "KAI груп" се продава зад граница. Компанията поддържа търговски отношения с повече от 25 страни и има дъщерни дружества в Букурещ (KAI Ceramics) и Солун (KAI Greece).
В последните няколко години дружеството инвестира в линия за производство на голямоформатни гранитогреси с размери 60x120, разшири гамата от плочки с нови технология, дебелина, размери и откри лаборатория за научноизследователска и развойна дейност.
За 2021 г. консолидираните приходи на групата са за 195 млн. лв. За 2022 г. информацията още не е публикувана.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.