"Бум" при частните космически полети
Надпреварата за комерсиализация на околоземното пространство взе първите си жертви


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В надпреварата за парите на космическите туристи се включиха и още няколко компании. Европейският консорциум EADS обяви през юни, по време на изложението в Бурже, че неговото подразделение EADS Astrium ще строи собствен туристически космически апарат приблизително с размерите на бизнес самолет. Той ще има два реактивни и един ракетен двигател, ползван като ускорител в началото на полета. Началото на производството е планирано за 2008 (за когато е насрочен и първият полет на SS2) и първи полети на европейския апарат някъде през 2012 г. Другата компания - Rocketplane Kistler, се надява да стартира своя ракетен хибрид, построен върху фюзелаж (тяло) на реактивен Learjet (бизнес самолет), около 2009 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
За сведение на преписалия, азотният двуокис НЕ Е райски газ. Такъв е ДВУАЗОТНИЯТ ОКИС, а той не се използва за окислител...
благодаря за коментара, но това го проверих на поне две места - и двете пишеше, че Е.
Какво може да означава суборбитална орбита преведено на човешки?
КБЕ, статия анестезия/упоика. Двуазотен окис Е, гусин журналист. А сега дайте вашите два източника моля.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.