Да продаваш пиксели
Бизнесът "виртуални предмети срещу истински пари" вече е с обем колкото бюджета на малка държава
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Сблъсквали ли сте се с хора, които са готови да плащат за нещо, което не съществува физически, и то добре? Не сте? Значи ви предстои да се сблъскате. Виртуалната реалност, някога съществувала само в умовете на писателите фантасти и футуролозите, е на път да се превърне в един от най-бързо развиващите се пазари. А игри като World of Warcraft, Everquest и Second Life всъщност само прокарват пътеката...
"Икономическият ефект от този феномен е сравним с бюджетите на държави като Намибия и Македония", коментира още преди близо три години авторитетната онлайн медиа Slashdot.org. Само за 2006 г. пазарът на онлайн ролеви игри вече е прескочил един милиард долара, сочи изследване на анализаторската компания Screen Digest, оповестено преди седмица. В тази сума не влиза "сивата" онлайн икономика - нелегалната търговия с виртуални предмети, т.нар. китайско фермерство и използване на автоматизиран софтуер за събиране на виртуални ресурси (т.нар. бот-програми), които впоследствие да бъдат продавани за истински пари. Според различни неофициални източници, цитирани от Slashdot.org, този вид бизнес на ръба на закона генерира сделки за между 250 и 880 милиона долара годишно.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход