Viva Las Vegas!

Накъде се движат потребителските технологии според тазгодишния CES

На CES шоуто и технологиите вървят ръка за ръка
На CES шоуто и технологиите вървят ръка за ръка
На CES шоуто и технологиите вървят ръка за ръка    ©  Андриан ГЕОРГИЕВ
На CES шоуто и технологиите вървят ръка за ръка    ©  Андриан ГЕОРГИЕВ

Време е за безжично аудио

Сигурно и вие имате няколко гигабайта музика на своя компютър. А писнало ли ви е да слушате любимите си песни на не-особено-мощните тоноколони? Явно този повсеместен апел е бил чут от Logitech, тъй като на CES компанията представи своя Squeezebox Duet. Всъщност вече съществува подобен продукт - Sonos Digital Music System, но тя ще ви излезе поне $1000, така че да продължим към Squeezebox. В същността си продуктът е дистанционно с LCD дисплей, чрез който контролирате своята плейлиста. Отделна кутия се свързва към домашната ви Ethernet или Wi-Fi мрежа (да, трябва да имате такава) и стереоуредбата ви. Оттам бариерите пред вашата музикалната нирвана падат завинаги. Squeezebox Duet поддържа всички аудиоформати под слънцето заедно с онлайн услуги като Rhapsody, Pandora и цяла купчина интернет радиостанции. Системата ще се продава за $400, но все още не се знае кога.

Флаш с Wi-Fi?

Компанията Eye-Fi представи в Лас Вегас преносима флаш памет с поддръжка на Wi-Fi. Това означава, че заснетият с обикновен фотоапарат пейзаж ще бъде автоматично качен по безжичен път на онлайн хостинг по ваш избор. Засега 17 сайта предоставят услугата. Сред тях са Facebook, Photobucket, Picasa, TypePad , Flickr и други. От вашия фотоапарат се изисква единствено да има изход за SD карта. При това в Eye-Fi твърдят, че продуктът им не скъсява съществено живота на батерията. Засега преносимата памет се продава за $99.99 и само в САЩ.

Има само едно място на света, където може да видите насядали по земята компютърни маниаци с лаптопи, които едновременно похапват нездравословна храна и в реално време публикуват най-горещите технологични новини на страниците на своите блогове. Мястото е Лас Вегас - световната столица на хазарта, а времето - началото на януари всяка година. Това е моментът, когато се провежда митичното Consumer Electronics Show (CES) - най-голямото изложение за потребителска електроника в света. В дните между 7 и 10 януари тази година то събра в Лас Вегас над 140 хил. души, желаещи да видят какво са им подготвили големите производители на технологично оборудване за следващите 12 месеца. От другата страна на барикадата застанаха гигантите в IT бранша, които представиха на многолюдните тълпи своите най-нови продукти, гарнирани с ярки светлини и специални ефекти. Или както сподели г-н Куан Суп Лий, вицепрезидент на маркетинговия отдел на LG Digital Display: "Времето за провеждане на CES [януари] e много стратегически избрано. Тук, в Лас Вегас, компаниите показват технологии, които според тях ще бъдат на гребена на вълната през тази година."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал