С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 30 май 2008, 13:18, 7353 прочитания

Млади, образовани, любопитни

Такъв е демографският профил на типичния български интернет-обитател

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



За доставчиците на интернет вие сте просто един IP адрес. Нещо от типа на 192.168.197.42. Тази поредица от знаци е вашата самоличност онлайн. Фигурирате като поредица от цифри в документацията на своя интернет провайдър или пък в изследванията, които следят популярността на сайтовете, които посещавате...

Рекламната индустрия обаче не се задоволява с подобни цифри. Тя иска повече подробности за потребителските навици на живи, платежоспособни хора. Още повече сега, когато прогнозите сочат, че битката за онлайн пазара ще става все по-ожесточена, а интернет медиите са поели своя кръстоносен поход, с който да докажат своето преимущество пред архаичните аналогови телевизии, радиа и печатни издания. Поради тази причина интересът на рекламния бизнес вече преминава отвъд цифрите на вашия интернет адрес и се вълнува силно от личността и предпочитанията ви. Кои са вашите любими виртуални места, колко често ги посещавате, поръчате ли пица с два клика, търсите ли курсовата си работа в Google...


Профилът на интернет потребителя търпи

постоянна метаморфоза

Допреди 10-15 години беше лесно да се посочи типичният уеб обитател - най-често очилат компютърджия с висок коефициент на интелигентност и ексцентричен вкус. Днес обаче дори в българското виртуално пространство живеят съвсем нормални хора от най-различни социални слоеве и възрастови групи. Ученици и студенти, жадни за информация, тършуват из най-дълбоките кътчета на глобалната мрежа; майки обменят опит и съвети за отглеждането на децата си и в коя банка трябва да държат спестяванията си; бизнесмени се информират относно последните тенденции в професионалната им сфера, а пенсионирани баби и дядовци откриват магията на социалните мрежи и дистанционната комуникация със своите внуци.



До някаква степен профилът на българския онлайн потребител може да бъде видян в годишните изследвания на "Алфа рисърч" за развитието на интернет потреблението (последното е от януари 2008 г.), представителни за пълнолетното население на страната. Иска ли ви се обаче да научите повече за навиците на българското виртуално общество?

Онлайн предпочитанията

С тази задача се нагърби световната пийпълметрична агенция Nielsen Online, която през февруари сключи договор с осем водещи български интернет компании за изграждане на единна система, с която да измерва интернет пазара у нас. Сред участниците в начинанието са "Нет Инфо БГ", "Мейл БГ", "Икономедиа" (издател на вестниците "Капитал" и "Дневник"), "Инвестор БГ", "Уеб медия груп", "Синера", "Дарик нюз" и "Санома Блясък" и по-късно присъединилите се "Диджитъл медиа груп" и "Резон медиа". Общият брой уеб дестинации, които влизат в полезрението на Nielsen Online, е повече от 150.

От началото на април започна и панелно онлайн проучване, което има за цел да покаже средния демографски профил на тяхната аудитория. До момента повече от 40 хиляди посетители на уеб страници, попадащи в портфолиото на някоя от въпросните онлайн компании, са взели участие в анкетата. Засега на база на проучването не могат да се направят пълни заключения за интернет потребителя в България, защото има големи играчи, които по една или друга причина не работят с Nielsen Online. Сайтовете на тези, които работят обаче, обхващат повече от половината български пазар на онлайн реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

SpaceX изстреля и приземи ракета четирикратно 9 SpaceX изстреля и приземи ракета четирикратно

Компанията на Мъск изведе в орбита първата официална порция интернет сателити от системата Starlink

11 ное 2019, 1738 прочитания

Експанзията на китайския изкуствен интелект към Европа 2 Експанзията на китайския изкуствен интелект към Европа

Китайските стартиращи компании в сферата на AI получават съществено държавно финансиране

10 ное 2019, 2857 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Форматите, които тормозят потребителите

Производителите на електроника засега не предлагат решение, а задълбочават проблема

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10