Как се проучват сайтове?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как се проучват сайтове?

Как се проучват сайтове?

Андриан ГЕОРГИЕВ
3069 прочитания

Когато посетите даден сайт, на вашия компютър се запазва малък проследяващ файл, наречен куки (cookie). Оттук нататък всяко влизане на въпросната интернет страница, проучвана съответно от Nielsen или Gemius, се записва. Освен посещенията методиките отчитат и колко време сте отделили за сърфиране на дадения сайт. На този етап и двете системи засичат само брой кукита, а не реални хора. За да превърнат виртуалните данни в истински потребители, двете метрики пускат и специални анкети до посетителите на сайтовете. Чрез тях те събират необходимата демографска информация. Така например след попълване на въпросника машините ще отчетат, че куки номер 123456 е мъж на 27 години, който живее в София, с месечен доход над 600 лв. и т.н. По този начин статистиците създават извадка от реални интернет потребители, чиито посещения продължават стриктно да се засичат. До този момент от Nielsen Online са събрали отговорите на над 40 хил. души, а Gemius - около 58 хил. От полската агенция стигат още по-далеч и допълнително съпоставят интернет данните със социологически проучвания офлайн. Именно това дава и увереност на Gemius да твърди, че измерва реални посетители, а не браузъри или кукита. От Nielsen не правят офлайн проучвания, а разчитат единствено на информацията, събрана онлайн. Тяхното убеждение е, че новата медиа е динамична и с твърде специфична аудитория, за да бъде "засичана" и с традиционни подходи.

Когато посетите даден сайт, на вашия компютър се запазва малък проследяващ файл, наречен куки (cookie). Оттук нататък всяко влизане на въпросната интернет страница, проучвана съответно от Nielsen или Gemius, се записва. Освен посещенията методиките отчитат и колко време сте отделили за сърфиране на дадения сайт. На този етап и двете системи засичат само брой кукита, а не реални хора. За да превърнат виртуалните данни в истински потребители, двете метрики пускат и специални анкети до посетителите на сайтовете. Чрез тях те събират необходимата демографска информация. Така например след попълване на въпросника машините ще отчетат, че куки номер 123456 е мъж на 27 години, който живее в София, с месечен доход над 600 лв. и т.н. По този начин статистиците създават извадка от реални интернет потребители, чиито посещения продължават стриктно да се засичат. До този момент от Nielsen Online са събрали отговорите на над 40 хил. души, а Gemius - около 58 хил. От полската агенция стигат още по-далеч и допълнително съпоставят интернет данните със социологически проучвания офлайн. Именно това дава и увереност на Gemius да твърди, че измерва реални посетители, а не браузъри или кукита. От Nielsen не правят офлайн проучвания, а разчитат единствено на информацията, събрана онлайн. Тяхното убеждение е, че новата медиа е динамична и с твърде специфична аудитория, за да бъде "засичана" и с традиционни подходи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    Avatar :-P
    az

    ""........вашия компютър се запазва малък проследяващ файл, наречен куки (cookie).""
    Аз пък все си мислех, че се нарича "бисквитка"...

  • 2
    Avatar :-|
    интернет рекламист

    Не съм сигурен че това е най акуратния метод за проследяване... В АНглия най голямата такава фирма копува сървър логовете от най-големите провайдъри и на тази база показва статистиките...
    Още нещо - уникален браузър не е уникален посетител - второто е ключовото за интернет рекламата... и средния борй импресии на посетител както и аверидж клик тру рейт...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK