Повече за българския интернет - натиснете тук

Обективните данни за онлайн-аудиторията ще дадат нов тласък за развитие на мрежата в страната

Може би си представяте българското интернет пространство като гъста джунгла. Това, което знаете за него, едва ли е много. Вероятно предполагате, че го населяват предимно тийнейджъри, които си губят времето в точене на музика, филми, виртуални битки, игри и други безполезни дейности.

Всъщност грешите. По-добре забравете всичко това и започнете да се информирате отначало. През последните няколко седмици българският интернет за пръв път започна да се "измерва" по обективни критерии. По този начин трябва да стане ясно кой кой е, какво място заема на онлайн пазара и каква аудитория има. Неманипулираните данни са особено важни както за собствениците на сайтовете, които да могат да привличат реклама, така и за компаниите, които дават пари, за да маркетират своите продукти в интернет. Не на последно място и за всички фирми и организации, които търсят да популяризират идеите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    stealth
    • + 1

    интересно нещо е И-нет рекламата - разчита на неграмотните в компютърно отношение (незнаещи какво е банер, как да не му се обръща внимание (точно защото е шарен) и как се ползва Adblock допълнението във Firefox). обидно е някак си...

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Murshu
    • + 1

    Не всеки печели по нещо!
    Средните потребители на Интернет съдържание услуги обикновено не печелят от реклами и уникално съдържание. Както и факта, че технологията за измерване на уникалните браузъри/съдържание е просто смешна.
    Отивате на един сайт- щрак>растер+след малко пак щрак>растер = сравни.
    Това е все пак необходимо за да бъде убеден някой, че разходите му са с потенциал! ;) Всъщност истината е съвсем друга, и тя е че в Интернет е възможно неуловимо "преграждане" на транспортната структураи визията, с цел вниманието да бъде насочено нейде другаде ей така - попътно.
    И това е грешно. И дразнещо по дефиниция.
    Това го доказва и модела "Google". Какво е уникалното на модела им - браузъра на адрес www.google.com си е един и същ. Прост и достъпен.
    Попиташ, поинтересуваш се и тогава получаваш информация или рекламни напътствия и то приоритетно по темата.
    А тук какво е - флаш, бан.. и какво ли не с цел!?! Ми просто да се създаде пазар за нещо от нищо.
    Ако това е нещо смислено то тогава предлагам следното:
    - някои немски вериги да обявяват промоциите си с дву или три кратно мигване на лампите. ;)
    - ВиК дружествата могат да се закачат в схемата с монтирането на моментни капсулни оцветители на водата. Те могат да се управляват дистанционно дори и от Интернет. :)
    - Дупките шо пътищата могат да се аранжират така, че заобикалянето им с ефектни движения да създава усещането и спомена са "нещо". :)
    И ред други междинни неща ..
    Това е.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Повдинал вежди
    • + 1

    В статията липсва момента колко струва "рейтинга". Защото, виждате ли, същите наскоро искаха да рейтват сайта който поддържам. Срещу скромна сума. Не я платихме, което обяснява липсата му в "рейтингите", за разлика от други сайтове, съществуващи от има-няма година.
    Впрочем, как се рейтват тези сайтове, по какъв метод? От къде идват данните, как проверяваме тяхната достоверност? Не се заяждам, просто искам да знам за какво е този рейтинг - да е обективен или да зарибява рекламодателите?

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Станислав Янков

    Ценна статия и любопитни сондажи! Би могло да се окаже интересно и проучване, свързано със свободата на изразяване и със степента на цензуриране в българския интернет. В момента би могло да се каже, че осъществявам своеобразен тест на свободата на словото в Нет-а! Започнал съм да излагам едни любопитни нещица ( http://theworld.blog.bg/viewpost.php?id=197196 ) и ... ще видим какво ще стане!

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    --

    Да бе много независимо проучване, събират се суми от двете "независими" фирми, после с процент се плаща статия в Капитал, другото се прибира. И аз мисля да направя независимо проучване, ако ми се вържат финансите - има ли кандидати?

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Мрежозомбиран

    Майната и на мрежата,истинско е само това,извън нея.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    ds

    Ех, и сега ако имаше грамотни специалисти в маркетинг екипите на рекламодателите, тази информация даже щеше да е полезна :(

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    борко

    Статията е добра, в смисъл добре написана, но лично аз не научих нищо ново (в сравнение с друг един материал, поместен наскоро пак в Капитал) или нищо, за което не съм се досещал - хората гледат предимно клипчета, разменят си снимки, ходят из сайтове за запознанства, интересуват се от основните новини, почти не ги вълнуват коментари и анализи (посетителите дори на третия сайт за запознанства са повече от тези на Дневник), чат-пат от финанси (в смисъл кредити, заеми) и т.н.
    Според мен интересни са 2 неща - според таблицата за разпределение на аудиторията по доходи излиза, че посетителите на Дневник.бг и Днес.бг са идентични, въпреки, че вторият сайт е от рода на Нетинфо, т.е. всичкология.
    И второто - дали може да се направи изследване кои чуждестранни сайтове посещават българите и колко често.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Мерни единици

    Има ли разлика между уникални браузъри и реални посетители

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    Пак за мерките

    Видях и другата статия - пише само, че мерят кукита. Ако Нилсън брои и изтритите кукита като нови, то те преувеличават данните. Или съм в грешка.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал