🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Да продаваш кликове

Онлайн рекламният пазар в България ще расте лавинообразно през следващите 4 години

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Съществува една група българи, която остава невидима за традиционните медии. Тези хора не гледат телевизия, използват радиото рядко и само за слушане на музика. Едва ли могат да си спомнят кога за последен са си купили хартиен вестник. Вместо това те четат новини онлайн, точат филми от торент сайтове, а winamp е най-честият заместител на тяхната стереоуредба. По всяка вероятност списъкът на техните приятели в ICQ или Skype е по-дълъг от броя на контактите в мобилния им телефон. Почти сигурно имат профил във Facebook, мечтаят да притежават iPhone, а може би вече имат такъв...

Ако си мислите, че става дума за група тийнейджъри с развинтена фантазия, значи много сте се объркали. Тези хора бяха тийнейджъри преди 10-12 години. В момента много от тях са съвсем истински, платежоспособни клиенти. Ако обаче сте консервативна фирма и искате да им продадете своя продукт, рекламирайки по традиционния начин, те никога няма да бъдат вашите клиенти. Начинът, по-който можете да ги достигнете, е един. Интернет.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Елица Савова

    малка поправка - Изходна страница (Exit page) не е <<страница, към която бивате автоматично прехвърлен на излизане от друг уебсайт>>, а страницата, от която напускате даден сайт, за да отидете на друг.

    webdesign.about.com/od/loganalysis/g/bldefexitpage.htm

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    дс

    хайде да не се заблуждаваме:
    - средна цена на един клик в сайт с немско/английско съдържание - 1 евро
    - за БГ сайт - 0.03 евро
    И 2 основни причини защо това няма да се промени:
    1) брои на стъпки между клик и покупка в Германия - цъкаша, вавъждаш данни на кредитна карта и това е, а в БГ - хммм, чак не му се вижда края.
    2) България е с най-нисък процент по ползване на Интернет. Нещо повече, ние сме с един от най-бавно растящите пазари

    Единственото което крепи пазара на интернет реклама са големите бюджети на няколко банки, на които ще се порадват медиите още 1 година максимум.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    ...

    Сладникава статия за светлото бъдеще на интернет рекламата у нас - без никакво задълбочаване.

    Ако искате, можете да напишете истинска статия другата седмица. Ето ви темите за проучване:
    - цената на 1000 импресии в българския интернет е много по-висока от цената в САЩ: с колко точно и защо?
    - много потребители блокират рекламните банери. практиката в България е че импресиите въпреки това се отчитат от интернет медиите - въпреки че няма особен технологичен проблем броя импресии да се отчита коректно
    - липсва насочена реклама според съдържанието на сайта, освен чрез Гугъл. Затова много рекламодатели рекламират директно чрез Гугъл.
    - кликовете вървят ръка за ръка с изкуствени кликове, генерирани за да се навреди на конкуренцията или за печалба на медиата. отношението на българските медиини агенции към такъв тип проблеми е видно от аналогията с блокираните банери. при това разпознаването на измамните кликове е много трудно технологично
    - рекламата бива два вида: такава която създава търсене, и такава която удовлетворява конкретно търсене. за едната подходяща метрика са импресиите (поне друго не е измислено), за другата кликовете.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Dividend Growth Investor

    Като ползвател на интернет за бизнес, аз също се учудвам че може да се правят пари по мрежата в България. Колко %-а от хората имат кредитни карти? Колко % от хората биха били склонни да купят нещо по интернет?

    http://dividendgrowth.blogspot.com/

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Вълчев

    Толкова платени репортажи за толкова малко време. Някой здраво се е изръсил.

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    ds

    никой не се е изръсил. Това си е вътрешна поръчка просто. Както ще видите по телевизиите да си рекламират програмата или по сайтове реклами на други сайтове от същата медийна група. Като не може да продаваш на външни клиенти си правиш вътрешни поръчки. Оборот да става. А 90% от репортажите в БГ медии принципно са си платени.

    Единственият лъч светлина за българското Интернет пространство е че ниския курс на долара подтиква потреблението на компютърна техника, което създава потенциален Интернет пазар.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-P
    abvgd123456

    Няма много смисъл да спорим дали някои се е "изръсил" или не.
    Поне този път мнения са дали хора - наистина наясно със средата и тенденциите в интернет рекламата. Обикновено по този въпрос се изходждат всякакви хора, то си личи и по коментарите.

    Нередност?
Нов коментар