Литият - новият петрол

Подобрени литиево-йонни батерии дават начална тяга за масовото производство на електромобили

Автомобилите с тази лепенка са имунизирани от цените на петрола
Автомобилите с тази лепенка са имунизирани от цените на петрола
Автомобилите с тази лепенка са имунизирани от цените на петрола    ©  Sxc.hu
Автомобилите с тази лепенка са имунизирани от цените на петрола    ©  Sxc.hu

Как бихте се почувствали, ако резервоарът на колата ви побира само 5 литра гориво? През последните години инженерите, заети с разработването на електромибили, вероятно доста са мислили върху този въпрос, защото съществуващите батерии за превозни средства позволяваха оптимистичен пробег от около 50 км. Това е и една от основните причини хибридните коли, които използват комбинация от двигател с вътрешно горене и електромотор, да се наложат на пазара преди изцяло електрическите им братовчеди. Батериите, използвани в повечето хибриди, включително и в популярния модел Prius на Toyota, са никел-металхидридни (NiMH) - те не съхраняват кой знае колко много електричество, но са по-евтини, а и доскоро бяха по-безопасни от моделите, базирани на литий. Това обаче скоро може да се промени. Американската компания А123 Systems твърди, че вече има решение на основните проблеми, свързани с литиевите батерии, които по принцип съхраняват повече електричество.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове