Сбогом, двуцифрен ръст!

Постъпленията от онлайн реклама в САЩ падат, но скоро отново се чака ръст

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Преди няколко месеца, когато ставаше дума за приходи от реклама в интернет, изразът "небето е пределът" беше изключително уместен. После дойде финансовата криза. Дали сега същото това небе няма да се стовари върху онлайн рекламата? Оказва се, че уж неуязвимият онлайн маркетинг също страда от рецесията. Анализатори на IDC предричат, че в първото тримесечие на 2009 г. приходите от интернет реклама в САЩ ще паднат с около 5%. Това се случва за пръв път от дотком кризата през 2001 г.

Тенденцията се очертава ясно през последните три месеца на 2008 г. Данните на IDC сочат, че ръстът в постъпленията от онлайн реклама в САЩ от октомври до декември е едва 0.4%. Тоест растежът се забавя и скоро може да изчезне. Предвид темповете, с които секторът се увеличаваше в последните няколко години, подобно забавяне е равносилно на (внимание!) криза. Въпреки това интернет остава най-светлият ъгъл в цялата индустрия. Особено на мрачния фон на свити бюджети за всякаква реклама в целия свят. В САЩ например общият спад в сектора може да стигне 10% тази година, пише в доклад на Barclays Capital. Няма нищо учудващо предвид следната зависимост, която анализаторите на Morgan Stanley са открили: всеки един процент от годишния спад на брутния вътрешен продукт отговаря на около 4% намаление в разходите за реклама.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.