Отчаян опит

Associated Press ще опита нов модел за плащане на съдържание онлайн

До няколко месеца Рупърт Мърдок смята да направи платени своите онлайн медии. Това включва лондонския "Таймс", "Ню Йорк пост", "Сън" и т.н. "Ню Йорк таймс" също обмисля таксуване на своите читатели в интернет. Без съмнение още медии ще тръгнат по този път. Междувременно новинарската агенция Associated Press (AP) също започва подобна инициатива. Тя иска да вгради софтуерен код във всички свои новини. Той ще защитава съдържанието от злоупотреба, където и да е публикувано в интернет. Софтуерът ще сигнализира за текст, използван от медиа без лиценз. Освен това кодът събира данни как потребителят чете новините и изпраща информацията на AP и нейните партньори. По-нататък от анализа могат да възникнат много възможности за бизнес. "Това е възможно най-важният ни проект", казва Андон Балтаков, зам.-директор на отдел "Стратегическо планиране" в AP. В началото софтуерът ще маркира само извънредните текстови новини на AP. По-късно ще се използва и във видео и снимки.

Идеята е системата да "насочва аудиторията към авторитетни новини", обяснява Андон Балтаков.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал