Приятно четене!

Google ще търси печелившия модел за онлайн медиите, като експериментално продава новини на парче

   ©  Антония Тилева
   ©  Антония Тилева

Двадесет и девет процента. Това е спадът в рекламните приходи (онлайн и офлайн) на американските вестници за март-юни 2009 спрямо същия период за 2008 г.

Загубени са $3 млрд. само за една година. Причините вероятно са ви ясни. Кризата направи компаниите много пестеливи (дори прекалено, бихме казали, с риск да бъдем обвинени в конфликт на интереси). Отделно от това все по-малко хора в САЩ четат хартиените издания на вестниците. Ако тенденцията продължи, през 2009 г. вестниците ще донесат почти два пъти по-малко приходи, отколкото през 2005 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    Deo

    Не съм сигурен дали хората ще искат да плащат за новини по интернет. По-скоро ще ги гледат по телевизията, където са безплатни. Ще сменят една форма за получаване на информация с друга. Ще има интерес да се плаща за новини носещи специфична полезна информация, но те по правило не събират голяма аудитория. За новини от типа "Обама нарече рапъра Кени Уест ....", "Г-8 се събира ...." "Бомба уби..." не ми се вярва някой да плати, а да си кажем правичката в медийното пространство точно такива новини преобладават.

  • 2
    Avatar :-|
    Мърдок

    Както хората дават от 1 до 2 лева, за да си купят вестник, така би трябвало да си плащат, за да го прочетат онлайн. Специално в България е много разпространено плащането чрез изпращане на SMS-и, така че технологично няма никакви проблеми.

    Крайно време е хората да спрат да гледат на Интернет като място където всичко е безплатно, защото не е. Разходите за да се поддържа една онлайн медия са значими.

    Защо capital.bg е безплатен, а хартиената версия струва 2 лева?

  • 3
    Avatar :-|
    aвтор

    абе мърдок, ами ако капитал е платен, неговите читатели, респ. влияние, рекламни приходи и т.н. ще намалеят чувствително, а издателите му явно си правят сметката. иначе в интернет всичко е безплатно с изключение на платените неща, но това са неща, които могат да се продават. а и както казва део, кой ще дава кинти за тъпи новини, ако по телевизията ги има безплатно? в нормалния свят хората си правят сметка на парите. дъъъъ.
    До коментар [#2] от "Мърдок":

  • 4
    Avatar :-|
    Мърдок

    "абе мърдок, ами ако капитал е платен, неговите читатели, респ. влияние, рекламни приходи и т.н. ще намалеят чувствително"

    Добре де, нима хартиената версия не е платена? И нима няма голям тираж и приходи от реклама.

    От 4 години се занимавам професионално с интернет бизнес и най-вече интернет реклама и най-уверено твърдя, че ако една интернет медия печели само от реклама е обречена на фалит.

    Сайтът капитал има средно 25,000 човека на ден и има 3 рекламни полета

    - Текстови реклами от Google - дневни приходи 50 лв макс.
    - горен банер 728х90 - дневни приходи 300 лв макс
    - десен банер 300х250 - дневни приходи 500 лв макс

    От друга страна ако 10% от тези посетителите 25,000 решат да си платят 1 лв за да прочетат вестика онлайн, това прави 2500 лв. Естествено пак може да има няколко безплатни статити, а на платените статии да се вижда само първите 2-3 изречения.

    И накрая, новините на капитал изобщо не са тъпи, а точно обратното - актуални, интересни, информативни и уникални.

  • 5
    venci77 avatar :-|
    venciikonomov

    не е удачно.

  • 6
    vpetkov avatar :-|
    vpetkov

    До коментар [#4] от "Мърдок":

    на такива като тебе, трябва да им се забрани да дават идеи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал