С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 фев 2010, 12:55, 8748 прочитания

Христо Тенчев, управител на XS Software: Дневно в игрите ни има над 800 000 активни потребители от цял свят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Христо Тенчев е съосновател и управител на XS Software. Първоначално с играта се захващат той (програмист) и един дизайнер, който работи дистанционно от Пловдив. Две години по-късно дизайнерът Георги идва в София да учи и двамата предприемачи започват да се занимават по-сериозно с първата си игра. Това се случва преди малко повече от 5 години.

Колко на брой са игрите ви, кои са те?

- В момента XS Software публикува 5 игри в различни жанрове на над 40 езика. Също така разработваме 4 нови заглавия за 2010 г., които заедно с няколко лицензирани игри от чужди разработчици ще допълнят колекцията на Madmoo.com - нашето ново лице за тази година. Madmoo.com е портал, където играчите могат с една-единствена регистрация да играят всички игри, като запазят класацията и успехите си и ги споделят с други играчи, подобна на social network от типа на Facebook, но съсредоточена за игри. Кои са те - LadyPopular.bg (специално ориентирана към женската интернет аудитория), Nemexia.bg (космическа стратегия, последовател на първата такава игра в България: Bulfleet) и PenguinFarmer.bg (неангажираща игра, в която играчът помага на пингвинчета да избавят света от глад).

Разкажи за новите проекти - Lady Popular и други?
- LadyPopular.bg е безспорно най-успешната от новите игри, само за 2 месеца от нейното пускане успяхме да привлечем над 150 000 потребители от цяла България, играещи активно и очакващи всяка нова колекция дрехи с интерес. Концепцията на играта се върти около развиването на онлайн виртуална лейди, като можете да й подбирате различни дрехи, аксесоари, грим, да изградите кариерата й, да й избирате гаджета, да й декорирате апартамента и да я съревновавате с хилядите други лейдита.
Nemexia.bg е заглавие, което разработваме от повече от 1 година и което успяхме да пуснем точно на 5-ата си годишнина. Точно 5 години след пускането на първата космическа браузър игра в България стартирахме и нейно продължение, което се постарахме да изглежда по уникален начин и да предлага задълбочен геймплей.
PenguinFarmer.bg е онлайн игра, последовател на най-голямата Facebook игра Farmville - тук играчът може да създаде своя собствена градинка от различни плодове, зеленчуци и цветя и да спомогне с борбата срещу световния глад.


До каква аудитория достигат игрите ви, колко са регистрираните потребители и колко активните?
- Съвсем близко сме до достигането на 10-милионния регистриран играч, а дневно в игрите ни има над 800 000 активни потребители от цял свят.

През 2008 имате приходи от около 500 хил. лв. според финансовия ви отчет. Растете ли през 2009 и какви са прогнозите за 2010?
- През 2009 успяхме да достигнем около 3.5 милиона лв. приходи, за 2010 целим да удържим същия ръст благодарение на новите проекти и пазарите, които успяхме да развием през годините.

Кои са предизвикателствата пред кежуъл и уеб базираните игри според теб?
- Определено едно от тях е средата на игра, станахме свидетели колко успешни са игрите в социалните мрежи. Те също подобно на браузър игрите могат да се играят от всякъде, където има връзка до интернет, независимо от операционната система. Нови интересни и оригинални хрумвания за игрални концепции, по-добра графика със сигурност също няма да отстъпят по важност.



Все още ли разчитате основно на продажби на виртуални стоки? Как се развива рекламата?
- Така е, главният приход е от самите играчи и продаването на услуги в игрите, но вече обръщаме и внимание на рекламата. Дори в момент на криза и стесняване на рекламните бюджети имаме напредък. Това главно се дължи на успешни кампании, които успяхме да подкараме в чужбина, както и на увеличената аудитория. Новите игри ни позволяват да правим нестандартни рекламни кампании с много силен положителен ефект. Например в Германия брандирахме част от червилата (най-хубавите) в LadyPopular като рекламна кампания на L'Oreal - така играчите умират да си купят точно тази серия.
Планираме да задълбочим този елемент още като вкараме марки на дрехи, аксесоари за дома, коли, телефони и на практика всичко, което е част от ежедневието и цели оригинален и положителен досег до женска аудитория.

Концепцията за диамантите в Lady Popular е много интересна. На пръв поглед изглежда, че влагате много усилия, за да направите така, че потребителите да си купят диаманти. В същото време те не се чувстват притиснати. Как се постига точният баланс?
- Това е най-тънката част от дизайна на самата игра, както и най-уникалната и положителната за нашия жанр. Нашите игри са безплатни, достъпни за цял свят на собствения език и предлагат надеждна клиентска поддръжка. Ако играчът хареса играта и желае бързо да достигне развитие в нея, тогава той може да плати и срещу това да получи облаги в играта, които съкращават времето за развитие. От друга страна, ако не иска да плаща, може да играе по-дълго и да изкара ресурса чрез игра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Заводът на Schneider Electric в Пловдив става демострационна "умна" фабрика Заводът на Schneider Electric в Пловдив става демострационна "умна" фабрика

Предприятието е второто на групата в Европа, което въведе системи за оптимизация на производството

8 дек 2019, 635 прочитания

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Криминални уравнения

Математически модел предвижда разположението на бъдещите местопрестъпления

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10