Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 фев 2010, 12:55, 8990 прочитания

Христо Тенчев, управител на XS Software: Дневно в игрите ни има над 800 000 активни потребители от цял свят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Христо Тенчев е съосновател и управител на XS Software. Първоначално с играта се захващат той (програмист) и един дизайнер, който работи дистанционно от Пловдив. Две години по-късно дизайнерът Георги идва в София да учи и двамата предприемачи започват да се занимават по-сериозно с първата си игра. Това се случва преди малко повече от 5 години.

Колко на брой са игрите ви, кои са те?

- В момента XS Software публикува 5 игри в различни жанрове на над 40 езика. Също така разработваме 4 нови заглавия за 2010 г., които заедно с няколко лицензирани игри от чужди разработчици ще допълнят колекцията на Madmoo.com - нашето ново лице за тази година. Madmoo.com е портал, където играчите могат с една-единствена регистрация да играят всички игри, като запазят класацията и успехите си и ги споделят с други играчи, подобна на social network от типа на Facebook, но съсредоточена за игри. Кои са те - LadyPopular.bg (специално ориентирана към женската интернет аудитория), Nemexia.bg (космическа стратегия, последовател на първата такава игра в България: Bulfleet) и PenguinFarmer.bg (неангажираща игра, в която играчът помага на пингвинчета да избавят света от глад).

Разкажи за новите проекти - Lady Popular и други?
- LadyPopular.bg е безспорно най-успешната от новите игри, само за 2 месеца от нейното пускане успяхме да привлечем над 150 000 потребители от цяла България, играещи активно и очакващи всяка нова колекция дрехи с интерес. Концепцията на играта се върти около развиването на онлайн виртуална лейди, като можете да й подбирате различни дрехи, аксесоари, грим, да изградите кариерата й, да й избирате гаджета, да й декорирате апартамента и да я съревновавате с хилядите други лейдита.
Nemexia.bg е заглавие, което разработваме от повече от 1 година и което успяхме да пуснем точно на 5-ата си годишнина. Точно 5 години след пускането на първата космическа браузър игра в България стартирахме и нейно продължение, което се постарахме да изглежда по уникален начин и да предлага задълбочен геймплей.
PenguinFarmer.bg е онлайн игра, последовател на най-голямата Facebook игра Farmville - тук играчът може да създаде своя собствена градинка от различни плодове, зеленчуци и цветя и да спомогне с борбата срещу световния глад.


До каква аудитория достигат игрите ви, колко са регистрираните потребители и колко активните?
- Съвсем близко сме до достигането на 10-милионния регистриран играч, а дневно в игрите ни има над 800 000 активни потребители от цял свят.

През 2008 имате приходи от около 500 хил. лв. според финансовия ви отчет. Растете ли през 2009 и какви са прогнозите за 2010?
- През 2009 успяхме да достигнем около 3.5 милиона лв. приходи, за 2010 целим да удържим същия ръст благодарение на новите проекти и пазарите, които успяхме да развием през годините.

Кои са предизвикателствата пред кежуъл и уеб базираните игри според теб?
- Определено едно от тях е средата на игра, станахме свидетели колко успешни са игрите в социалните мрежи. Те също подобно на браузър игрите могат да се играят от всякъде, където има връзка до интернет, независимо от операционната система. Нови интересни и оригинални хрумвания за игрални концепции, по-добра графика със сигурност също няма да отстъпят по важност.



Все още ли разчитате основно на продажби на виртуални стоки? Как се развива рекламата?
- Така е, главният приход е от самите играчи и продаването на услуги в игрите, но вече обръщаме и внимание на рекламата. Дори в момент на криза и стесняване на рекламните бюджети имаме напредък. Това главно се дължи на успешни кампании, които успяхме да подкараме в чужбина, както и на увеличената аудитория. Новите игри ни позволяват да правим нестандартни рекламни кампании с много силен положителен ефект. Например в Германия брандирахме част от червилата (най-хубавите) в LadyPopular като рекламна кампания на L'Oreal - така играчите умират да си купят точно тази серия.
Планираме да задълбочим този елемент още като вкараме марки на дрехи, аксесоари за дома, коли, телефони и на практика всичко, което е част от ежедневието и цели оригинален и положителен досег до женска аудитория.

Концепцията за диамантите в Lady Popular е много интересна. На пръв поглед изглежда, че влагате много усилия, за да направите така, че потребителите да си купят диаманти. В същото време те не се чувстват притиснати. Как се постига точният баланс?
- Това е най-тънката част от дизайна на самата игра, както и най-уникалната и положителната за нашия жанр. Нашите игри са безплатни, достъпни за цял свят на собствения език и предлагат надеждна клиентска поддръжка. Ако играчът хареса играта и желае бързо да достигне развитие в нея, тогава той може да плати и срещу това да получи облаги в играта, които съкращават времето за развитие. От друга страна, ако не иска да плаща, може да играе по-дълго и да изкара ресурса чрез игра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси

Компанията надмина JPMorgan Chase като най-скъпата глобална група за финансови услуги

3 апр 2020, 1076 прочитания

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 13 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, проследяваща състоянието на хората, за които има подозрение, че са заразени

1 апр 2020, 13688 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Криминални уравнения

Математически модел предвижда разположението на бъдещите местопрестъпления

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10