Интернет в пламъци
Пожарът, довел до срива на популярния български портал "Дир.БГ", е поучителна история за бъдещето на мрежата. Надяваме се.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Пристигнахме за четири минути. Излизаше дим от прозорците на втория и третия етаж. Влязох с пожарникарите. Беше силно задимено, никой не беше отворил прозорците. Горяха кабели, затова спряхме тока за целия етаж и започнахме да гасим с вода. Всичко продължи пет минути", разказва инспектор Даниел Дамянов.
За него съботният пожар в Телефонната палата в София е рутинно събитие, нищо особено. В средите на българския интернет обаче огънят ще се помни дълго. В резултат на изгорелия хардуер популярният български портал Dir.bg пада за четири дни. Това е най-тежката авария в българската интернет история. Надяваме се и поучителна за всички участници.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
21 коментара
Клъстери, raid и облаци?
не е ли това техническия начин да си подготвен с/у срив ?
Нещо на мен ли ми се губи или това дето диб.бг беше, клубове, го няма вече
Несериозно е да се говори че дир някога е бил новинарски портал, хората се отбиваха там на път към клуба си
Хостингът на глогове, поща и сайтове не отлепи, за да има икономически смисъл
Тъжно е, но пожара дойде някак навреме
Извода - ако има сървърни ферми, не ползвай бг решение. Учи се от музикалните сайтове - локалните решения не са популярни, аудиторията им не е популярна, кирилицата е ограничение като дойде реч за музика
Дано не се случва на никой. Капитал, използвайте думите си малко по-точно. "попадат" има внушение за "по случайност".
Защо не са инвестирали в горещи центрове и други решения за сигурност - щото гледат само печалбата, а клиента може да издържи всякака :((
ето типичен пример за гаражно-ченгеджийски бизнес, който не знае как да се предпази от рискове съпътстващи оперативната дейност...
едните (за инвестор съм убеден) нямат резервирани решения (redundant), които защо са им? колко често горят дисковете?!? защо им е бекъп? (след уроците на конкуренцията може и да са се замислили за редандънт сървъри, бази-данни, връзки, и др.)
другите са си сложили целия бизнес в мазето на БТК. това е все едно да си оставиш портфейла отворен на паветата на пл. Македония...
ето типичен пример за гаражно-ченгеджийски бизнес, който не знае как да се предпази от рискове съпътстващи оперативната дейност...
едните (за инвестор съм убеден) нямат резервирани решения (redundant), които защо са им? колко често горят дисковете?!? защо им е бекъп? (след уроците на конкуренцията може и да са се замислили за редандънт сървъри, бази-данни, връзки, и др.)
другите са си сложили целия бизнес в мазето на БТК. това е все едно да си оставиш портфейла отворен на паветата на пл. Македония...
"В момента ползваме адаптивно in-house решение - инвестирали сме в собствено сървърно с добри параметри ...
Доколкото имам представа in-house с гарантирано добро качество и защита от срив е мнооооооого скъпо начинание особено в частта за подръжка. Обикновено огромни корпорации си го позволяват. В противен случай се получава аматьорски сервиз гарантиращ постоянна заетост (и не дай Боже проблеми) на поддържащия екип. Най-добрите практики съветват в началото мениджмента да инвестира във външни консултант(и), освен витрешните не разбират от всичко.
"В момента ползваме адаптивно in-house решение - инвестирали сме в собствено сървърно с добри параметри ...
Доколкото имам представа in-house с гарантирано добро качество и защита от срив е мнооооооого скъпо начинание особено в частта за подръжка. Обикновено огромни корпорации си го позволяват. В противен случай се получава аматьорски сервиз гарантиращ постоянна заетост (и не дай Боже проблеми) на поддържащия екип. Най-добрите практики съветват в началото мениджмента да инвестира във външни консултант(и), освен витрешните не разбират от всичко.
Ако някой си мисли, че пожарно нормите са спазени в изброените по-горе центрове - Нетера, Телепоинт и Еволинк, значи е оптимист. Но те пожарникарите сега ще ползват жокера "Обади се на Б.Б." и като почнат проверки - току виж и половината банки се оказали с "нередовни" ДЦ-та. В България класиката е мазе, гараж, контейнер за зарзават, сладкарски цех и т.н. да се превръщат в изчислителни центрове. Да не забравяме къде е ДЦ-то на 112 - в стола и кухнята на министерството ... е вече след няколко милиона са превърнати в ДЦ, но винаги ще си останат проектирани за плюскане и щипкане от кибапчетата!
Помните ли я тази реклама Капиталци, за щипкането от кебапчетата и топлата вода?
Ако утре това се случи със сървъра на НОИ, дали ще имаме осигуровки после?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.