Интернет в телевизора
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Интернет в телевизора

Shutterstock

Интернет в телевизора

Глобалната мрежа е тясна за Google – търсачката иска да продава реклама и по телевизията

Христо Петров
3805 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Интернет гигантът Google отново настъпва към пазар, с който до момента няма никакви допирни точки. След атаката към операционните системи за мобилни телефони този път той се е съюзил със Sony, производителя на процесори Intel и разработчика на периферни устройства Logitech и работи върху технология, която интегрира интернет и традиционната телевизия.

Засега за проекта се знае само това, което съобщи "Ню Йорк таймс" - официално от Google не са потвърдили, че разработват такава технология. По информация на вестника компанията е разработила цифров декодер (от тези, които получавате, когато се абонирате за цифрова телевизия, и които преобразуват дигиталния сигнал в картина). Устройството работи с процесор на Intel и софтуер, който позволява да разглеждате интернет на екрана на телевизора си. Комуникацията с декодера става с дистанционно управление, което е оборудвано с малка клавиатура. Това ще позволява на потребителите да използват различни приложения, като например системата за микроблогинг Twitter. Дистанционното управление е разработено от Logitech, а цялата технология се тества на телевизорите на Sony. Според "Ню Йорк таймс" Google планира на по-късен етап да вгради декодера директно в телевизора. Самата технология се очаква да се появи най-рано през лятото. Тя ще използва операционната система с отворен код Android, която се разработва от Google и към момента се използва основно за мобилни телефони. Цялата технология неофициално е известна сред разработчиците си като Google TV.

Това не единственият проект на Google в областта на интеграцията между телевизия и интернет. Източници от компанията посочват пред Wallstreet Journal, че Google разработва технология, която дава възможност на потребителите да търсят определени програми или филми в пакет от сателитни канали. Това става отново чрез софтуер на Google, който е инсталиран в декодера. Други функции са възможността да се отварят и отсяват клипове от сайта за видеосподеляне Youtube, който е собственост на Google. В този проект компанията си партнира със сателитния оператор Dish Network.

Логична стъпка

Посоката, която е избрала компанията, едва ли е изненадваща. Основен източник на приходи за Google е интернет рекламата, а достъпът до телевизионните зрители със сигурност означава повече интерес от страна на рекламодателите. Google e най-ползваната търсачка в света, а осен това предлага различни безплатни софтуерни приложения, които й осигуряват още повече влияние на пазара. Така че телевизията е оправдана стъпка за компанията – това е и един от пазарите, на които компанията все още няма присъствие.

Но някои анализатори посочват, че подобни на Google TV продукти вече има и слабият интерес на потребителите поставя под въпрос успеха на инернет търсачката в този сегмент. "Има безброй много продукти и услуги, които се опитват да свържат интернет с телевизора още от 90-те години. Има само един проблем. Потребителите многократно са показвали, че не харесват такива продукти. Те имат перфектна платформа за ровене в интернет и това е персоналният компютър. Да пригодиш тази платформа към телевизора си не е нещо, което се харесва", коментира Ван Бейкър от Gartner в корпоративния блог на на изследователската компания.

В компанията на големите

Сходен продукт от години предлага софтуерната компания Microsoft. Нейното устройство MSN TV дава възможност да разглеждате сайтове, снимки или да чатите с приятелите си, използвайки безжична клавиатура и дистанционно управление. Преди три години технологичният концерн Apple пусна на пазара Apple TV, която позволява да гледате на телевизора си снимки, клипове и друго аудио- и видеосъдържание от определени сайтове, както и от музикалния магазин на компанията - iTunes. С тези две компании Google е конкурент на други пазарни сегменти – на пазара за операционни системи за мобилни телефони с Microsoft и на пазара за смартфони с Apple.

Междувременно производителите на потребителска техника ясно се насочват към приемници, които се включват в глобалната мрежа. По данни на изследователската компания iSuppli през изминалата година по света са продадени 14.7 млн. такива телевизори. Експертите на iSuppli очакват, че до 2013 г. продажбите ще скочат 4 пъти до над 87 млн. приемника. Според проучване на същата компания един от всеки четири продадени телевизора в САЩ през януари е бил пригоден за връзка с интернет. Извадката за проучването е едва 800 души, но все пак данните не са без значение.

Към новият сегмент твърдо се ориентира един от основните конкуренти на Google – търсачката Yahoo!. Компанията разработи платформата Connected TV, която се предлага с определени модели на някои от големите производители като Samsung, Sony или LG. Технологията използва голяма част от уеб базираните приложения на търсачката, като контролът става с обикновено дистанционно управление. В началото на тази година към новия модел се насочи и Skype, макар и под малко по-различен ъгъл. От Skype обявиха, че ще интегрират софтуера си в някои модели HD телевизори с връзка към интернет. Така потребителите ще имат възможност да използват Skype и като софтуер за видеоконференции в хола си.

Според информацията на "Ню Йорк таймс" декодерът на Googlе, както и други продукти и софтуер, свързани с него, може да се появят на пазара още през лятото. Ако прогнозите на iSuppli за верни, това може да се окаже поредната печеливша стратегия за Google. Преди това обаче компанията ще трябва да пребори сериозна конкуренция и да открие ниша, която може да използва, за да продава реклама и по телевизията.

Интернет гигантът Google отново настъпва към пазар, с който до момента няма никакви допирни точки. След атаката към операционните системи за мобилни телефони този път той се е съюзил със Sony, производителя на процесори Intel и разработчика на периферни устройства Logitech и работи върху технология, която интегрира интернет и традиционната телевизия.

Засега за проекта се знае само това, което съобщи "Ню Йорк таймс" - официално от Google не са потвърдили, че разработват такава технология. По информация на вестника компанията е разработила цифров декодер (от тези, които получавате, когато се абонирате за цифрова телевизия, и които преобразуват дигиталния сигнал в картина). Устройството работи с процесор на Intel и софтуер, който позволява да разглеждате интернет на екрана на телевизора си. Комуникацията с декодера става с дистанционно управление, което е оборудвано с малка клавиатура. Това ще позволява на потребителите да използват различни приложения, като например системата за микроблогинг Twitter. Дистанционното управление е разработено от Logitech, а цялата технология се тества на телевизорите на Sony. Според "Ню Йорк таймс" Google планира на по-късен етап да вгради декодера директно в телевизора. Самата технология се очаква да се появи най-рано през лятото. Тя ще използва операционната система с отворен код Android, която се разработва от Google и към момента се използва основно за мобилни телефони. Цялата технология неофициално е известна сред разработчиците си като Google TV.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK