В очакване на iPad

Таблетът на Apple излиза в събота. Но дали пазарът е готов за него?

Все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство, най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи.
Все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство, най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи.
Все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство, най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи.    ©  Bloomberg
Все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство, най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи.    ©  Bloomberg

Ако сте почитател на технологичния гигант Apple, тази събота (3 април) със сигурност е специален ден за вас. Дори обаче да не сте от фенклуба на Стив Джобс, няма как да сте пропуснали медийната суетня около iPad - таблет компютърът с чувствителен на допир екран, който ще се опита да се намести в пазарната ниша между смартфона и лаптопа ви. Е, 3 април е датата, на която това устройство ще се срещне със своите потенциални и реални потребители на американския пазар. За момента е достъпна само една от всичките шест версии на iPad - тази, която поддържа само Wi-Fi свързаност. Вариантите, които позволяват пренос на данни през 3G мрежа на мобилен оператор, както и устройствата с капацитет от 32 и 64 гигабайта трябва да се появят в края на април. Същото важи и за вариантите на iPad, предназначени за неамерикански пазари.

И все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи. За разлика от легендарния iPhone, който тотално промени правилата на играта при мобилния пренос на данни, iPad все още си остава една голяма (макар и красива) въпросителна за масовата публика. Само 18 процента от потребителите в САЩ са проявили реален интерес да закупят таблета на Apple, твърди изследване на авторитетната маркетингова агенция NPD Group, проведено една седмица преди премиерата. Според проучването най-вероятните потенциали купувачи на iPad трябва да се търсят сред притежателите на други Apple-ски устройства, млади хора между 18 и 34 години и клиенти с доходи над $100 000 годишно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
38 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chievo avatar :-|
    Chievo
    • - 12
    • + 40

    За пореден път Епъл се опитват да пробутат продукт на петорна цена.

    Функционалността на това устройство може да се сравни със смартфон отпреди 3 години, а цената му е като на лаптоп с Кор 2 Дуо.

    Тук дори не се споменава безумната несъвместимост на айпада с други устройства на Епъл!!!! Ако искаш да гледаш същото видео, като на айфона си, купи си го отново - не можеш просто да го прехвърлиш от едното устройство на другото.

    Ама не е луд този, който яде баницата - докато има кой да купува "изобретенията" на Стив Джобс, ще има и такива цени.

    Очаквам плюенето от страна на феновете на Епъл да започне сега. Ама поне се опитайте да ме оборите с аргументи.

    Нередност?
  • 2
    naturebox avatar :-?
    nature_box
    • - 7
    • + 9

    Добре де, първо таблета е някъде между смартфона и лаптопа, а в края на статията е "толкова ново и различно устройство, че хората все още на сигурни за какво (и дали) ще го използват. " Кое от двете е?
    Разбирам че продуктите на Епъл не са за "простолюдието", но това да не може да смениш батерията е безумно. Освен ако не сменяш епъл продукти като носни кърпички, ще ти е все тая за батерията.

    Нередност?
  • 3
    l avatar :-|
    |
    • - 2
    • + 8

    18% от потребителите са доста голямо число :) Дайте сравнение с друг конкурентен продукт :)

    Според Дейвид Поуг от Ню Йорк Таймс, батерията издържа 12 часа непрекъснато гледане на филми.

    Иначе, ще изчакам второто поколене устройства.


    До коментар [#2] от "nature_box":

    Можеш да смениш батерията в сервиза на Апъл.

    Нередност?
  • 4
    lubomirgavrilov avatar :-|
    Любо
    • + 8

    За да му смениш батерията, първо трябва да го отвориш. Който е отварял ipod или macmini знае за какво става дума.

    Нередност?
  • 5
    korki avatar :-|
    Krasimir Koev
    • - 3
    • + 3

    Ами,не знам дали стоиш с кор2 дуо на краката си и отделно да имаш охладител,и то само да цъкаш в фейса и някой да ти драсне в скайп.Както и да си браузваш.Стой 2часа без да мърдаш и сам ще си отговориш

    Нередност?
  • 6
    huku avatar :-P
    Huku
    • + 32

    Снимка на Стив Джобс с iPad в ръка...

    ... и коментар на посетител на страницата:
    "Я, джудже с iPhone!"

    :) :) :)

    Нередност?
  • 7
    oserv avatar :-|
    Patilan
    • - 1
    • + 3

    Вижте какво един общ познат мисли за Ипад !

    http://www.youtube.com/watch?v=2lui0-4IW64

    http://www.youtube.com/watch?v=9_EcybyLJS8

    Нередност?
  • 8
    heliofob avatar :-P
    ХФБ
    • - 5
    • + 8

    Толкова много пи-ар и реклама не съв виждал последно време. Всичко е само ай-пад, ай-пад. Последно видях, че даже някакъв ситком по хамериканско е с цял епизод посветен на тази ай-подложка.

    И ся кво? Длъжен съм да си го купя ли?

    Нередност?
  • 9
    frida avatar :-|
    Yuliya Chorbadzhieva
    • - 5
    • + 10

    Целта на една корпорация днес вече не е създаването на продукти, които качествено биха подобрили живота ни. Целта е много повече създаването и поддържането на вдъхновяващ Brand Meaning, който на свой ред да води до количествено изменение на продажбите.

    Apple са пионери и тази област.

    Благодаря на Дневник и Капитал, които ми напомнят този факт доста често.

    Нередност?
  • 10
    h2so4 avatar :-|
    h2so4
    • - 1
    • + 20

    А, то кутията му е метална бе....тц, тц, тц....
    Тъкмо ще мога да чупя орехи с нея. А като се обърне със задната част нагоре - може да се ползва като дъска за рязане на зеленчуци....
    Щом е метал, би трябвало да може лесно да се мие....

    Нередност?
Нов коментар