Ако сте почитател на технологичния гигант Apple, тази събота (3 април) със сигурност е специален ден за вас. Дори обаче да не сте от фенклуба на Стив Джобс, няма как да сте пропуснали медийната суетня около iPad - таблет компютърът с чувствителен на допир екран, който ще се опита да се намести в пазарната ниша между смартфона и лаптопа ви. Е, 3 април е датата, на която това устройство ще се срещне със своите потенциални и реални потребители на американския пазар. За момента е достъпна само една от всичките шест версии на iPad - тази, която поддържа само Wi-Fi свързаност. Вариантите, които позволяват пренос на данни през 3G мрежа на мобилен оператор, както и устройствата с капацитет от 32 и 64 гигабайта трябва да се появят в края на април. Същото важи и за вариантите на iPad, предназначени за неамерикански пазари.
И все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи. За разлика от легендарния iPhone, който тотално промени правилата на играта при мобилния пренос на данни, iPad все още си остава една голяма (макар и красива) въпросителна за масовата публика. Само 18 процента от потребителите в САЩ са проявили реален интерес да закупят таблета на Apple, твърди изследване на авторитетната маркетингова агенция NPD Group, проведено една седмица преди премиерата. Според проучването най-вероятните потенциали купувачи на iPad трябва да се търсят сред притежателите на други Apple-ски устройства, млади хора между 18 и 34 години и клиенти с доходи над $100 000 годишно.
Важно е да се отбележи също така, че 37 на сто от хората, които се интересуват активно от iPad, биха си го купили най-вече защото "харесват бранда Apple". Дори за тях обаче цената от минимум 500 долара изглежда демотивираща - 43 на сто от притежателите на други устройства с ябълково лого не са сигурни, че биха извадили толкова пари за новия таблет. При хората между 18 и 34 този процент е още по-висок - 57 на сто. Крайният резултат е, че около 66 на сто от запитаните американски потребители са заявили, че не биха си купили iPad в близко бъдеще.
Въпреки колебливата и умерено скептична прогноза на NPD Group
очакванията за първоначалните продажби
на Apple са повече от добри. Неофициални прогнози обещават, че iPad ще подобри рекорда на iPhone, от който бяха продадени 270 000 устройства в рамките на първия уикенд след премиерата му. По непотвърдена информация само предварително направените заявки са поне 240 000.
Ако сте твърд почитател на Apple и Стив Джобс и все пак решите да се хвърлите в неизвестното, купувайки iPad с първата вълна от клиенти, трябва да имате предвид няколко неща, преди да вземете своето решение. На първо място трябва да знаете, че таблетът на Apple не притежава слот за SD карта. Казано с други думи, това означава, че трябва да се задоволите с толкова памет, колкото са ви продали първоначално - съответно 16, 32 или 64 гигабайта.
Ще откриете също така, че новото устройство на Apple няма USB входове за пренос на данни. Да, ще можете да включите таблета към порта на компютър, за да заредите батерията, но не и за да прехвърляте вашите снимки или филми. Липсата на USB порт означава също така, че няма да можете да прикачвате към iPad-а допълнителни дигитални устройства, произведени от други фирми, като например външна клавиатура, камера, принтер и т.н.
Таблетът iPad следва и една друга епълска традиция - батерията не може да бъде подменяна от потребителя. Ако сте притежател на други устройства на Apple, това едва ли ще ви изненада. Имайте предвид обаче, че iPad не е смарфон и консумацията на ток ще е доста по-голяма. Така че не разчитайте твърде много на 10-те часа непрекъсната работа, която производителят ви обещава. Особено ако имате намерение да използвате мултимедийни приложения на таблета, т.е. да гледате филми или да играете игри.
Последната важна особеност на новото устройство, която трябва да се отбележи, е, че не поддържа формата Abobe Flash. Това може пряко да се отрази на браузването ви в интернет, защото голяма част от сайтовете в някаква степен използват тази технология, за да визуализират определени елементи. И съответно, ако ползвате iPad, няма да виждате въпросните части от тези интернет страници.
Всъщност фундаменталният проблем с iPad е, че той е толкова ново и различно устройство, че хората все още на сигурни за какво (и дали) ще го използват. Реалното му приложение тепърва предстои да се избистри. При всички положения обаче появата му е революционен и смел опит за адаптирането на компютърните технологии към ХХІ век и епохата на интернет базираните услуги. И ако има компания, която теоретично би могла да се пребори с консервативността на потребителите, това е именно Apple.
Ако сте почитател на технологичния гигант Apple, тази събота (3 април) със сигурност е специален ден за вас. Дори обаче да не сте от фенклуба на Стив Джобс, няма как да сте пропуснали медийната суетня около iPad - таблет компютърът с чувствителен на допир екран, който ще се опита да се намести в пазарната ниша между смартфона и лаптопа ви. Е, 3 април е датата, на която това устройство ще се срещне със своите потенциални и реални потребители на американския пазар. За момента е достъпна само една от всичките шест версии на iPad - тази, която поддържа само Wi-Fi свързаност. Вариантите, които позволяват пренос на данни през 3G мрежа на мобилен оператор, както и устройствата с капацитет от 32 и 64 гигабайта трябва да се появят в края на април. Същото важи и за вариантите на iPad, предназначени за неамерикански пазари.
И все още не е ясно доколко потребителите са готови да платят поне 499 щатски долара за подобно хибридно устройство най-малкото защото неговите функционалности в голяма степен се покриват с възможностите на съществуващите смартфони и лаптопи. За разлика от легендарния iPhone, който тотално промени правилата на играта при мобилния пренос на данни, iPad все още си остава една голяма (макар и красива) въпросителна за масовата публика. Само 18 процента от потребителите в САЩ са проявили реален интерес да закупят таблета на Apple, твърди изследване на авторитетната маркетингова агенция NPD Group, проведено една седмица преди премиерата. Според проучването най-вероятните потенциали купувачи на iPad трябва да се търсят сред притежателите на други Apple-ски устройства, млади хора между 18 и 34 години и клиенти с доходи над $100 000 годишно.
38 коментара
За пореден път Епъл се опитват да пробутат продукт на петорна цена.
Функционалността на това устройство може да се сравни със смартфон отпреди 3 години, а цената му е като на лаптоп с Кор 2 Дуо.
Тук дори не се споменава безумната несъвместимост на айпада с други устройства на Епъл!!!! Ако искаш да гледаш същото видео, като на айфона си, купи си го отново - не можеш просто да го прехвърлиш от едното устройство на другото.
Ама не е луд този, който яде баницата - докато има кой да купува "изобретенията" на Стив Джобс, ще има и такива цени.
Очаквам плюенето от страна на феновете на Епъл да започне сега. Ама поне се опитайте да ме оборите с аргументи.
Добре де, първо таблета е някъде между смартфона и лаптопа, а в края на статията е "толкова ново и различно устройство, че хората все още на сигурни за какво (и дали) ще го използват. " Кое от двете е?
Разбирам че продуктите на Епъл не са за "простолюдието", но това да не може да смениш батерията е безумно. Освен ако не сменяш епъл продукти като носни кърпички, ще ти е все тая за батерията.
18% от потребителите са доста голямо число :) Дайте сравнение с друг конкурентен продукт :)
Според Дейвид Поуг от Ню Йорк Таймс, батерията издържа 12 часа непрекъснато гледане на филми.
Иначе, ще изчакам второто поколене устройства.
До коментар [#2] от "nature_box":
Можеш да смениш батерията в сервиза на Апъл.
За да му смениш батерията, първо трябва да го отвориш. Който е отварял ipod или macmini знае за какво става дума.
Ами,не знам дали стоиш с кор2 дуо на краката си и отделно да имаш охладител,и то само да цъкаш в фейса и някой да ти драсне в скайп.Както и да си браузваш.Стой 2часа без да мърдаш и сам ще си отговориш
Снимка на Стив Джобс с iPad в ръка...
... и коментар на посетител на страницата:
"Я, джудже с iPhone!"
:) :) :)
Вижте какво един общ познат мисли за Ипад !
http://www.youtube.com/watch?v=2lui0-4IW64
http://www.youtube.com/watch?v=9_EcybyLJS8
Толкова много пи-ар и реклама не съв виждал последно време. Всичко е само ай-пад, ай-пад. Последно видях, че даже някакъв ситком по хамериканско е с цял епизод посветен на тази ай-подложка.
И ся кво? Длъжен съм да си го купя ли?
Целта на една корпорация днес вече не е създаването на продукти, които качествено биха подобрили живота ни. Целта е много повече създаването и поддържането на вдъхновяващ Brand Meaning, който на свой ред да води до количествено изменение на продажбите.
Apple са пионери и тази област.
Благодаря на Дневник и Капитал, които ми напомнят този факт доста често.
А, то кутията му е метална бе....тц, тц, тц....
Тъкмо ще мога да чупя орехи с нея. А като се обърне със задната част нагоре - може да се ползва като дъска за рязане на зеленчуци....
Щом е метал, би трябвало да може лесно да се мие....